Hallo vrienden, ik ben nieuw op het forum. Ik heb een vraag en ik waardeer het als iemand me kan helpen. Een tijdje geleden merkte ik dat de riem piepte als ik de airconditioning aanzette, omdat het winter was. Ik hechtte er geen waarde aan, maar af en toe zette ik hem aan om het hele aircosysteem een beetje te laten werken. Nu de zomer is aangebroken, heb ik besloten de riem te vervangen. Ik heb de waterpomp vervangen die wat speling had, de as en ook de spanner. Het probleem is dat alles nieuw is, maar de riem blijft piepen, zelfs zonder de airconditioning aan te zetten als de auto koud is. Als hij eenmaal is opgewarmd, doet hij dat niet meer. Maar wat me het meest opvalt, is dat als ik de airconditioning aanzet, hij als een gek piept. Het lijkt alsof de riem gaat breken. Het geluid dat hij maakt is ongelooflijk. Ik stopte om te kijken en soms leek het alsof de aircopoelie stopte en de riem ging draaien, maar wat het ergste of het beste is, weet ik niet, want er is een verschil tussen goed en slecht. De lucht binnenin koelt af. Nu gebeurt dit als ik op een laag toerental zit. Ik neem de route en probeer het, hij stopt ermee en de airco werkt perfect. Als ik vaart minder, begint het gepiep weer. Ik word er gek van. Alles is nu nieuw. Als iemand me kan begeleiden of me een idee kan geven wat het zou kunnen zijn, zou ik dat zeer op prijs stellen. Groeten.