Zoek MDM

Bulletin

Hulp met Neon 2000 SE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39526 door handmatig-mechanisch
Hulp met Neon 2000 SE Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen. Ik heb een Neon uit 2000 en het motorstoringslampje brandt. Ik heb hem door drie monteurs laten nakijken, maar geen van de scanners gaf een foutcode aan. De auto rijdt prima, alleen het motorstoringslampje blijft branden. Dat was een week geleden. Nu brandt het rode lampje rechts op het dashboard ook, ongeveer een minuut na het starten van de auto. Ik heb de handleiding geraadpleegd en daarin staat dat het het alarmlampje is, maar de auto gaat prima open en dicht en schakelt niet uit of zoiets. Wat zou het kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39540 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help met Neon 2000 SE
Je printplaat genereert kortsluiting of sluit een circuit. Controleer dit voordat het je ECM beschadigt. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39557 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie. Hé, excuseer mijn onwetendheid. Kan ik het zelf controleren, of moet het een elektrisch probleem zijn? Hoe controleer ik het als er een van de twee door jou genoemde defecten is? Ik zeg dit, ook al betekent het niet dat ik zonder enige kennis bij de garage terechtkom en word opgelicht.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39560 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik ruik een snee, maat. Als je verstand hebt van elektriciteit en je hebt in principe een tester of multimeter, doe het dan zelf, anders maak je iets kapot en ben je er alleen maar slechter aan toe. Normaal gesproken zitten er schroeven en plastic clips op de printplaten. Als je niet weet waar je moet losdraaien of druk moet uitoefenen, breek je het. Controleer het zorgvuldig en forceer de onderdelen niet als je het wel weet, want de printplaat en de aansluitingen worden na verloop van tijd kwetsbaar.
Groeten... een fijne dag.