Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 1.6 dci distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39510 door handmatig-mechanisch
Ford Focus 1.6 dci Distributie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, laten we eens kijken of jullie me kunnen helpen met de timing.
Ik heb de distributieriem vervangen, de spanner en de geleiderol gecontroleerd, en ook de waterpomp is in goede staat, al deze onderdelen, maar ik heb de motor een halve slag teruggedraaid en nu maakt hij een vreemd geluid alsof hij ergens tegenaan schuurt. De kappen en de distributie van de riem zijn gecontroleerd, hij schuurt nergens en ik weet niet of het komt doordat ik hem niet goed genoeg heb gespannen. De riem draait nu wel en qua vermogen is er geen verschil, alleen het geluid dat de motor niet soepel loopt. Ik twijfel ook of ik er nog profijt van heb als ik de riem eraf haal om alles nog eens te controleren, aangezien ik er een nieuwe op heb gezet en er nog niet veel kilometers mee heb gereden.

Bedankt allemaal

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39521 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ford Focus 1.6 DCi distributie.
Hallo vriend, als er een paar kilometer mee gereden is, kun je hem zonder problemen weer gebruiken. Haal alles uit elkaar en controleer nogmaals alles goed. Ik raad je echter wel aan om de waterpomp en de spanner te vervangen, samen met de geleiderol. Als de pomp nog in goede staat lijkt, vergeet dan niet dat hij al een heel eind gereden heeft en als hij zou grijpen of koelvloeistof zou verliezen, zou je alles weer moeten demonteren en dat zou aanzienlijke schade aan de motor veroorzaken. Ook maakt hij bij het veranderen van de positie meestal geluiden of zoemt hij, die moeilijk waarneembaar zijn. Laat ons weten hoe het gaat, groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39550 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst waar het geluid vandaan komt. Laat de auto rijden zonder de distributiedeksels om uit te sluiten dat de riem aanloopt. Houd de demper uiteraard altijd aan. Soms kan het de andere kant op draaien de oliepomp beschadigen, maar dit gebeurt zelden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39584 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, toen ik de kappen en de distributieriem verwijderde, ontdekte ik de storing. De spanrol en geleider draaiden perfect, maar toen ik de waterpomp opnieuw controleerde, zag ik dat er een paar nauwelijks merkbare druppels water uit lekten. Toen ik controleerde hoe hij draaide, zag ik dat het lager krassen vertoonde, dus heb ik het verwijderd en morgen koop ik een nieuwe om te monteren.
Ik laat je weten hoe ik het af heb gemaakt. Wat me het meest zorgen baarde, was dat de motor een beetje achteruit draaide, voor het geval er iets anders beschadigd was.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39594 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je probleem is opgelost. Fijne feestdagen en we zijn er voor al je vragen.