Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Malibu 98 3.1 motorprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39451 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Malibu 98 3.1 motorprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag forum, excuses voor het ongemak, maar ik heb een groot probleem en ik zie dat jullie experts zijn in Malibu. Wat er gebeurt, is dat mijn auto eerder oververhit is geraakt en ik heb de koppakking vervangen, kleppen gecorrigeerd, enz. en nu laat de auto me niet in de steek, maar als het water heel snel opraakt (ik vul de tank en na 10 minuten is het opgebruikt), merk ik dat de motor vol zit met water met chocolade-olie, maar hij wordt niet warm. Sterker nog, de temperatuur stijgt iets boven normaal, maar stabiliseert na korte tijd. Ik heb gelezen dat bij dit soort motoren de bootpakking beschadigd is, zou dat het kunnen zijn? Of moet ik de koppakking opnieuw vervangen, enz. enz. De waarheid is dat ik daar erg bang voor ben, want het zou de derde keer zijn dat ik zo'n dure reparatie doe. Hoe kan ik beoordelen of het alleen de bootpakkingen zijn of dat de koppakking vervangen moet worden, of erger nog, dat er een scheur in een van de cilinderkoppen zit?

Samuel Ayala,

alvast bedankt voor je snelle reactie!:cheer:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39472 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem met een motorprobleem van een Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998
Vriend Samuel, heb je alleen de pakkingen vervangen of de cilinderkoppen opnieuw gevlakt? Als je twijfelt over een scheur, doe dan een hydraulische test om alle twijfels weg te nemen. Als je een warmtewisselaar in het oliefilter of ergens anders hebt, probeer dan de slangen te overbruggen om dit te elimineren en dit als probleem uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39485 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem met een motorprobleem van een Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998
Beste Kikemec, de pakkingen zijn vervangen en de koppen en kleppen zijn opnieuw geslepen. Mij is eerder verteld dat het de pakkingen van de boot zouden kunnen zijn. Zou dat een reden kunnen zijn? De motor zit vol water. De auto start prima en loopt prima. Hij schokt alleen een beetje bij stoplichten. Hoe wordt de hydraulische test uitgevoerd?

Bedankt voor je reactie, vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39489 door handmatig-mechanisch
De hydraulische test wordt uitgevoerd door de gelijkrichters, ze hebben de machine om het met de hand te doen, dat is niet mogelijk, de pakkingen van het schip, ik heb geen idee wat dat is, hahaha, houd er rekening mee dat er forumleden zijn uit veel verschillende landen en niet allemaal kennen ze de verschillende onderdelen met dezelfde naam, wees voorzichtig, als de cilinderkoppen goed uit de hydraulische test komen, kun je problemen krijgen met het motorblok, het kan ook buigen of scheuren.