Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Malibu 98 3.1 motorprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39451 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag forum, sorry dat ik jullie stoor, maar ik heb een groot probleem en ik zie dat jullie experts zijn op het gebied van Malibu's. Mijn auto raakte eerder oververhit en ik heb de koppakkingen vervangen, de kleppen laten vlakken, enzovoort. Nu functioneert de auto niet meer naar behoren, maar verbruikt hij wel erg snel koelvloeistof (ik vul het reservoir en het is binnen 10 minuten weer leeg). Ik heb gemerkt dat de motor vol koelvloeistof zit en de olie wat dikker is, maar hij raakt niet oververhit. De temperatuur kan iets boven normaal komen, maar stabiliseert zich na korte tijd. Ik heb gelezen dat de koppakking bij dit type motor beschadigd kan raken. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Of moet ik de koppakkingen opnieuw vervangen, enzovoort? Ik maak me daar echt zorgen over, want het zou de derde keer zijn dat ik zo'n dure reparatie moet laten uitvoeren. Hoe kan ik vaststellen of het alleen de koppakkingen zijn of dat ik ze allemaal moet vervangen, of erger nog, of er een scheur in een van de cilinderkoppen zit?

Samuel Ayala,

alvast bedankt voor je snelle reactie!:cheer:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39472 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp motorprobleem in een Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998.
Samuel, heb je alleen de pakkingen vervangen of heb je ook de cilinderkoppen gevlakt? Als je een scheur vermoedt, moet je een hydraulische druktest uitvoeren om dit uit te sluiten. Probeer ook, als er een warmtewisselaar in het oliefilter of elders zit, de slangen ervan te omzeilen om deze als mogelijke oorzaak uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #39485 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp motorprobleem in een Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998.
Beste kikemec, de pakkingen zijn vervangen en de cilinderkoppen en kleppen zijn gevlakt. Eerder werd me verteld dat het probleem mogelijk bij de motorpakkingen lag; zou dat de oorzaak kunnen zijn? De motor zit vol water. De auto start prima en loopt goed, maar hij schokt een beetje bij stoplichten. Hoe wordt de hydraulische test uitgevoerd?

Bedankt voor je antwoord, vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #39489 door handmatig-mechanisch
De hydraulische test wordt uitgevoerd door de motorrevisiebedrijven; zij hebben de machine om het handmatig te doen, het kan niet. Ik heb geen idee wat scheepspakkingen zijn, hahaha. Houd er rekening mee dat er forumleden uit veel verschillende landen zijn en dat de verschillende onderdelen niet overal dezelfde namen hebben. Wees je ervan bewust dat als de cilinderkoppen de hydraulische test doorstaan, je problemen kunt krijgen met het motorblok; dat kan ook kromtrekken of scheuren.