Goedemiddag forum, sorry dat ik jullie stoor, maar ik heb een groot probleem en ik zie dat jullie experts zijn op het gebied van Malibu's. Mijn auto raakte eerder oververhit en ik heb de koppakkingen vervangen, de kleppen laten vlakken, enzovoort. Nu functioneert de auto niet meer naar behoren, maar verbruikt hij wel erg snel koelvloeistof (ik vul het reservoir en het is binnen 10 minuten weer leeg). Ik heb gemerkt dat de motor vol koelvloeistof zit en de olie wat dikker is, maar hij raakt niet oververhit. De temperatuur kan iets boven normaal komen, maar stabiliseert zich na korte tijd. Ik heb gelezen dat de koppakking bij dit type motor beschadigd kan raken. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Of moet ik de koppakkingen opnieuw vervangen, enzovoort? Ik maak me daar echt zorgen over, want het zou de derde keer zijn dat ik zo'n dure reparatie moet laten uitvoeren. Hoe kan ik vaststellen of het alleen de koppakkingen zijn of dat ik ze allemaal moet vervangen, of erger nog, of er een scheur in een van de cilinderkoppen zit?
Samuel Ayala,
alvast bedankt voor je snelle reactie!