Zoek MDM

Bulletin

Zekering van het doorgebrande brandstofpomprelais van de Megane Classic K4M

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39420 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, allereerst een hartelijke groet en alvast bedankt voor alle hulp die u mij kunt bieden.
Het probleem met de auto (Renault Megane Classic 2001 K4M-motor) is dat de 7,5A-zekering die het brandstofpomprelais en de ECU van stroom voorziet, doorbrandt. Hij brandt NIET meteen door. De laatste keer dat hij 80 km of langer heeft gereden, heb ik alle kabels al verlegd met de auto aan om te kijken of het een kortsluiting of een slecht contact was, maar niets. Hij lijkt niet gesulfateerd. Ik heb het relais vervangen, het brandstoffilter vervangen en het pompfilter gecontroleerd en dat is perfect schoon. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ik ben erg bang om hem naar een elektrische auto te sturen om kabels door te knippen en een slordige klus te klaren... Bedankt voor de hulp!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39427 door handmatig-mechanisch
Het kan zijn dat de pomp oververhit raakt of defect is en dat daardoor de zekering is doorgebrand of het systeem oververhit raakt. Of, als u de bedrading wilt uitsluiten, schakel dan gelijkstroom in op de pomp en test hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39429 door handmatig-mechanisch
Er zit weerstand in de bedrading. Controleer de kabelboom van de pomp. Als deze defect is, genereert deze weerstand en wordt de pomp warm. Controleer ook de aansluitingen van diezelfde zekering. Het kan ook zijn dat uw pomp vervangen moet worden vanwege slijtage.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39440 door handmatig-mechanisch
Ik heb alle kabels verplaatst terwijl de auto draaide, en er zijn geen fouten, noch probeert hij uit te schakelen of zoiets. Dat betekent dat de kabels in orde zijn en er geen blootliggende draden zijn. De pomp is drieënhalve maand oud (hoewel het een Chinese pomp van lage kwaliteit is). Ik denk dat ik de pomp de schuld ga geven van de storingen. Wat ik vreemd vind, is dat hij oververhit raakt met een volle tank. Zou hij niet goed gekoeld moeten worden met benzine?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39446 door handmatig-mechanisch
De benzine in dompelpompen is niet bedoeld om te koelen, maar om te smeren. Het feit dat de kabels bewegen, sluit een defect door oververhitting of slecht contact niet uit. Chinese reserveonderdelen zijn van zeer slechte kwaliteit. Ze worden verkocht onder Amerikaanse of Duitse licenties, enzovoort, maar zijn van zeer slechte kwaliteit. Ik heb Chinese modules geïnstalleerd die af-fabriek geleverd werden met defecte lagers, lagers die twee dagen meegingen, en miljoenen andere defecten.