Zoek MDM

Bulletin

Corolla 92 (nieuwe thermostaat)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39419 door handmatig-mechanisch
Corolla 92 (nieuwe thermostaat) Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen vrienden, ik schrijf om te zien of jullie me kunnen helpen met mijn vraag. Ik heb een Corolla uit 1992, automaat. Sinds ik hem heb, heeft de auto geen thermostaat meer. Volgens hen werkt die beter. Omdat ik in Venezuela woon, is het klimaat warm en werkte hij geweldig. Nu heb ik de originele Toyota-thermostaat erin gezet, zodat mijn auto werkt zoals hij oorspronkelijk was. Maar ik heb het gevoel dat de auto zwaar is qua cilinderinhoud. Toen ik hem niet had, bewoog hij en was de kracht van de motor voelbaar. Is dit normaal of moet ik wachten tot de auto zich aan dit nieuwe onderdeel aanpast? Als ik controleer of de thermostaat werkt, is de koelvloeistof van de motor merkbaar statisch en na een tijdje bereikt de temperatuur iets minder dan de helft en kun je de verplaatsing van water zien. Betekent dit dat hij goed werkt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen mijn probleem op te lossen. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39425 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het '92 Corolla (nieuwe thermostaat)
De thermostaat heeft geen directe invloed op het motorvermogen, misschien voel je het alleen als een boost, maar verder niets. In ieder geval is het in een klimaat zoals het jouwe niet nodig om hem aan te hebben staan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39444 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je informatie, vriend. Ik voeg er nog iets aan toe: de auto was al uit de tijd voordat de thermostaat werd geïnstalleerd. De monteur heeft hem afgesteld en op de juiste stand gezet, waardoor hij sterker aanvoelde. Daarna heb ik de thermostaat zelf geïnstalleerd. Denk je dat de afstelling in relatie tot de thermostaat invloed had, of heeft dat er niets mee te maken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39448 door handmatig-mechanisch
met de thermostaat niets, maar met de afstelling, dat wil zeggen als het fabrieksmatig was ingesteld en het liep een beetje voor, dan voel je het alsof het is achtergebleven, maar met de thermostaat niets.