Zoek MDM

Bulletin

probleem met Mazda Tribute uit 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39401 door handmatig-mechanisch
Probleem met Mazda Tribute uit 2001 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

goedemiddag. Ik heb een probleem met mijn Mazda Tribute uit 2001. De motor schokt als hij koud is, terwijl de uitlaatmotor niet meer hapert. Ik heb de injectoren, het gasklephuis en de IAC-klep al schoongemaakt. Ze zijn schoon. Ik heb stroom naar alle bobines. Ik heb hem gescand en er verschijnen geen foutcodes. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39405 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op het probleem van de Mazda Tribute uit 2001
Een ruk is als een ruk. Luister of de uitlaat soepel loopt. Zo niet, dan is er mogelijk een probleem met de bougiekabels of de bougies zelf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39406 door handmatig-mechanisch
Ik vergat nog iets te vermelden: als de schok altijd binnen een snelheidsbereik blijft, kan er een probleem zijn met het TPMS, maar je kunt dit controleren met een analoge tester. Bij het meten mag er geen sprake zijn van schommelingen; het moet gelijkmatig stijgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39410 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, Kikimec.

Ik vergat te vermelden dat het probleem is dat hij alleen schokt als hij koud is en ik in de auto loop. Bij normaal stationair toerental of lage snelheid heeft de auto een storing, het toerental schommelt enorm en soms slaat hij af. Om dit te voorkomen, moet ik de auto flink op toeren laten draaien. Ik heb al gecontroleerd op luchtschokken en de injectoren schoongemaakt. De waarheid is dat deze storing me de das omdoet. Ik heb al gedacht dat het een bobine zou kunnen zijn, maar ik heb ze alle vier gecontroleerd en geen van alle geeft problemen. Ik waardeer al jullie reacties, ze zijn nuttig voor me...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39418 door handmatig-mechanisch
Dan zou hij kunnen schokken omdat het stationair toerental erg laag is. De vonk is goed in alle bobines, hij springt goed en is blauw van kleur. De sprong zou makkelijk 2 centimeter moeten zijn. Als je de bougies verwijdert, zijn ze erg zwart, alsof het de oorzaak is van de lambdasonde of de temperatuursensor.