Laat me je mijn geval laten zien:
ik reed in mijn 1.9 Renault Laguna Turbo Diesel uit 1999 en plotseling sloeg hij af alsof ik de sleutel had omgedraaid om hem uit te zetten (hij bleef draaien). Ik probeerde hem te starten, de motor draaide rond, maar hij sloeg niet aan... toen (1 minuut later) sloeg hij aan, ik reed nog 100 meter en gebeurde hetzelfde weer: vanaf toen kon ik hem niet meer starten.
Een monteur vertelde me dat het tandwiel van de injectiepomp eruit was gegaan (omdat het los zat). Zou dat kunnen? Zou hij een abnormaal geluid moeten maken? Nou, ik hoorde niets... en toen, eenmaal thuis, draaide de startmotor elke keer dat ik hem probeerde te starten, het waren allemaal normale geluiden, maar de motor sloeg niet aan. Het merkwaardige is dat hij stopte, ik kon hem starten en nog 100 meter rijden, en toen sloeg hij weer af...
Aan de andere kant, hoort het tandwiel van de injectiepomp bij de distributieriem of bij de riem van de airconditioning? Omdat hij zegt dat de motor daardoor niet goed afgesteld was, en dat er nu een probleem is met de kleppen.
Ik kijk uit naar je reactie, bedankt.