Zoek MDM

Bulletin

Renault Laguna 1.9 99` Turbo Diesel Motor Stop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39344 door handmatig-mechanisch
Mijn situatie is als volgt:
ik reed in mijn Renault Laguna Turbo Diesel 1.9 uit 1999 toen de motor plotseling afsloeg, alsof ik de sleutel had omgedraaid om hem uit te zetten (hij bleef wel doorrollen). Ik probeerde hem opnieuw te starten; de motor draaide wel rond, maar sloeg niet aan. Ongeveer een minuut later startte hij wel. Ik reed nog 100 meter en toen gebeurde hetzelfde weer. Vanaf dat moment kon ik hem helemaal niet meer starten.

Een monteur vertelde me dat het tandwiel van de injectiepomp losgeraakt was. Kan dat? Had dat een ongewoon geluid moeten maken? Ik hoorde niets. Later, thuis, draaide de startmotor wel rond en klonk alles normaal, maar de motor sloeg niet aan. Het vreemde is dat hij afsloeg, ik hem weer aan de praat kreeg en nog 100 meter kon rijden, waarna hij weer afsloeg.

Is het tandwiel van de injectiepomp trouwens verbonden met de distributieriem of de riem van de airconditioning? Hij zegt dat daardoor de timing van de motor niet klopt en dat er nu een probleem is met de kleppen.

Ik zie uw reacties met belangstelling tegemoet, dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39388 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem van motorstoring in een Renault Laguna 1.9 99 Turbo Diesel
Het heeft te maken met de timing, en als de kleppen beschadigd zijn terwijl de timing niet klopt, hoor je niet altijd iets; soms voel je alleen iets vreemds. Bij een common rail-systeem zou het meer kunnen zijn dan dat. Het probleem is dat we je zonder het te zien of te horen moeilijk verder kunnen helpen dan alleen je vraag te beantwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 dag geleden #39587 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem van motorstoring in een Renault Laguna 1.9 99 Turbo Diesel
Hallo, het lijkt erop dat de distributieriem is gebroken. Verwijder de voorkap en controleer deze. Probeer de motor niet opnieuw te starten. Het kan ook zijn dat de spie van het nokkenastandwiel is gebroken; deze is erg klein en kan, in combinatie met een probleem met de vacuümpomp, net als een mechanische zekering breken. Met vriendelijke groet.