Zoek MDM

Bulletin

windstar uitgeschakeld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39322 door handmatig-mechanisch
Windstar schakelt uit Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem met mijn Windstar is dat hij, wanneer ik hem de eerste paar rondjes van de dag laat rijden, stikt, schuurt als metaal en stopt, en als ik niet accelereer, slaat hij af. Ik heb het brandstoffilter en de brandstofpomp al uitgesloten. Ik heb een complete onderhoudsbeurt laten doen en het is nog steeds hetzelfde. Hij doet dit alleen als de motor koud is en er rammelt altijd wel iets. Ik denk dat het de distributieketting is, maar ze zeggen dat het een klep en de lambdasonde zou kunnen zijn. Ik heb hem naar een scanner gebracht en er verscheen een arm mengsel bij de eerste 3000 omwentelingen, er ontbrak iets. Ze zeiden dat het de bedrading zou kunnen zijn, ze hebben het werk gedaan en het bleef hetzelfde. Daarom denk ik dat het een klep of een lambdasonde zou kunnen zijn. Wat denk jij?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39325 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Windstar schakelt uit
Het kan zijn dat er sprake is van een luchtinlaat. Een arm mengsel betekent dat er meer lucht dan brandstof is. Kijk ook naar de ontsteking.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39338 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Windstar schakelt uit
Er kunnen problemen zijn met de temperatuursensor, die ook dit soort storingen veroorzaakt. U kunt ook de zuurstofsensoren meten met een tester om te zien of ze goed werken. Controleer, afgezien van de lekken of luchtinlaten die Ocinacem noemt, ook de luchtstroommassameter of de luchttellersensor, maak deze schoon en test deze.