Zoek MDM

Bulletin

2-cilinderstoring bij een Chevrolet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39318 door handmatig-mechanisch
2-cilinderstoring in een Chevrolet Geplaatst door manual-mecanica
Help, heren! Het is een genoegen u allen te begroeten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht. Het probleem is als volgt: ik heb een probleem met een Chevrolet Colorado uit 2004. Twee injectoren werken niet bij lage toerentallen, maar wel als ik het toerental verhoog tot 3000 tpm. Ik heb de computer al vervangen, de bobines verwisseld, de injectoren vervangen en de krukassensor vervangen, maar niets heeft geholpen. Het is steeds hetzelfde probleem en de diagnoseapparatuur geeft foutcode P0315 aan, wat volgens mijn diagnose duidt op een defecte krukassensor. Maar ik weet niet welke andere tests ik nog moet uitvoeren; ik begin wanhopig te worden. Help! :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39336 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp van een storing in de 2-cilinder van een Chevrolet
Heb je gecontroleerd of er een injectiepuls aanwezig is bij de twee connectoren die problemen geven? Misschien bereikt het excitatiesignaal de injector niet. Controleer ook de compressie in diezelfde cilinders; het kan een motorprobleem zijn en geen injectieprobleem. Controleer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39337 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp van een storing in de 2-cilinder van een Chevrolet
Heb je de sensor gecontroleerd? Werken de injectoren niet bij lage toerentallen, of denk je dat ze niet werken? Is er een vonk bij de bougiekabels die je noemde voor de cilinders die overslaan? Want als ik het goed begrijp, stuurt die krukassensor ofwel een afschakelsignaal voor de vonk, ofwel een puls naar de injector.