Goedemorgen allemaal,
ik merk al een tijdje dat mijn Opel Corsa 1.2S uit 1990 moeilijk start wanneer de motor begint af te koelen. Als hij warm is, dus vanuit stilstand, start hij na een paar minuten perfect. Als hij koud is, start hij ook als een zonnetje, maar pas als ik hem een uur of een uur of wat stil laat staan, heeft hij moeite met starten. Hij start na een paar keer schudden in de auto om de vloeistoffen in beweging te krijgen en te starten.
Ik meen me te herinneren dat dit al zo is sinds ik er ongeveer 15 cl motorolie bij heb gedaan om het brandstofkanaal een beetje schoon te maken, iets wat bij injectiemotoren wel vaker gebeurt, maar mij is verteld dat ik het ook bij deze motor moet doen, zelfs als hij een carburateur heeft.
Kortom, ik denk dat dat de reden is dat er nog wat olie in de brandstoftank zit en dat de carburateur schoongemaakt moet worden, maar ik weet het niet helemaal zeker. De accu, die het starten beïnvloedt, is in orde. De startmotor is niet het probleem, want die start perfect als hij warm is. Ik heb me ook wel eens afgevraagd wat de bougies zouden kunnen zijn. Wat denken jullie dat het zou kunnen zijn, en wat zouden jullie doen om het uit te sluiten?
Heel erg bedankt allemaal.