Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa 1.2S start niet als hij begint af te koelen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39148 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen allemaal,

ik heb al een tijdje gemerkt dat mijn Opel Corsa 1.2S uit 1990 veel moeite heeft met starten als de motor afkoelt. Als de motor warm is, dus direct na het stoppen, start hij na een paar minuten perfect. Hij start ook prima als hij koud is, maar het is pas als ik hem een ​​uur of langer heb laten staan ​​dat hij moeilijk start. Hij start dan wel na een paar keer schudden om de vloeistoffen in beweging te krijgen.

Ik denk dat dit begon nadat ik ongeveer 150 ml motorolie had toegevoegd om de brandstofleidingen te reinigen, iets wat je bij brandstofinjectiemotoren doet, maar mij werd verteld dat ik het ook bij deze auto moest doen, ondanks dat het een carburateur is.

Kortom, ik denk dat het komt doordat er nog olie in de brandstoftank zit, of misschien moet de carburateur schoongemaakt worden, maar ik weet het niet zeker. De accu, die van invloed is op het starten, is in orde en de startmotor is niet het probleem, want hij start perfect als de motor warm is. Ik heb ook al aan de bougies gedacht. Wat zou het volgens jullie kunnen zijn, en wat zouden jullie als eerste doen om dat uit te sluiten?

Alvast heel erg bedankt.:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39474 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Opel Corsa 1.2S start niet meer als hij begint af te koelen.
Olie gebruiken om te reinigen? Wie heeft je dat verteld? Dat slaat nergens op, zowel bij motoren met carburateur als met brandstofinjectie. Ten eerste heeft olie nog nooit iets schoongemaakt. Ik denk ook niet dat het aan de auto ligt. Het is vreemd dat het niet gebeurt als de motor koud of warm is, maar pas na een uur. Ik raad je aan te controleren of er een vonk is en of die goed is als de motor moeilijk start. Je kunt ook proberen benzine in de carburateur te gieten als de motor moeilijk start en kijken of hij dan wel start. Als hij meteen start, is het een brandstofprobleem en pakken we dat aan. Als het een probleem met de vonk is, pakken we dat ook aan. Maar we moeten eerst vaststellen welk onderdeel ontbreekt of defect is. Probeer het en laat het ons weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.