Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Opel Corsa Sport 95 1400cc

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39133 door handmatig-mechanisch
Problemen met de 1400cc Opel Corsa Sport 95 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb het volgende probleem met een Opel Corsa Sport 1400cc 16v uit 1995.
Hij heeft geen vermogen, hij loopt alleen een beetje gelijk tot na 2500 toeren. Soms lijkt hij koud iets beter te werken, maar warm wordt het slechter. Het is alsof je gas geeft en hij blijft hangen totdat hij na een tijdje langzaam meer toeren begint te maken.
Bedankt voor je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39136 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met de 1400cc Opel Corsa Sport 95
Controleer de bougies, bougiekabels en bobine. Is dit normaal bij Corsa's? Wanneer je probeert te accelereren, bijvoorbeeld bij het inhalen, slaat de auto af en na een paar seconden trekt hij weer op?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39138 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met de 1400cc Opel Corsa Sport 95
Ik heb de kabels en bougies al vervangen, maar de bougies die ik heb gemonteerd, hebben één elektrode en ik heb ergens gelezen dat ze twee elektrodes moeten hebben. Ik ga de bobine controleren. Het probleem met de auto wordt erger als je wegrijdt, vooral op een helling, en als ik hem helemaal stop, komt hij praktisch niet omhoog.
Heel erg bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39143 door handmatig-mechanisch
Wanneer u de auto start en de bougiekabel loskoppelt, overbrugt de stroom dan of is de vonk duidelijk hoorbaar, of komt de vonk er alleen uit als u de kabel heel dicht bij de grond houdt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39146 door handmatig-mechanisch
Maar welke tests heb je gedaan? Je zegt dat de situatie verergert als het warm is. Heb je je temperatuursensor, gasdruk, drukregelaar of je MAP niet gecontroleerd? Is het die ene die ze Chevy noemen? Hehe... of is het een ander type? Ik probeer je te steunen, kameraad. :lachen: