Zoek MDM

Bulletin

eet banden..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39149 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp bandenslijtage.
Als die kerel de rechter voorband opeet, wordt de schokdemper van onderaf met één bout vastgehouden, de wielnaaf heeft de vorm van een klem en houdt de schokdemper onderaan met één bout vast, snap je wat ik bedoel? En ik had er nog niet aan gedacht om een waterpas te gebruiken om de wielvluchthoek van het wiel als referentie te nemen, wat prima is, en een waterpas te gebruiken om de randen van de velg te meten. Is dit goed doordacht of niet de moeite waard? Bedankt voor je hulp, kikemec.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39150 door handmatig-mechanisch
Als die kerel de rechter voorband opeet, wordt de schokdemper van onderaf met één bout vastgehouden, de wielnaaf heeft de vorm van een klem en houdt de schokdemper onderaan met één bout vast, snap je wat ik bedoel? En ik had er nog niet aan gedacht om een waterpas te gebruiken om de wielvluchthoek van het wiel als referentie te nemen, wat prima is, en een waterpas te gebruiken om de randen van de velg te meten. Is dit goed doordacht of niet de moeite waard? Bedankt voor je hulp, kikemec.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39153 door handmatig-mechanisch
Hallo! Het is niet normaal dat het zomaar aan het wiel knaagt. Dat betekent dat er een deuk in zit of dat een onderdeel in slechte staat verkeert. Ik zou bijvoorbeeld het stuur optillen en kijken of er speling in de fusee zit (het stuur van links naar rechts/omhoog en omlaag bewegen). Houd er rekening mee dat als er speling is, het logisch is dat het van buitenaf aan het wiel knaagt, aangezien het gewicht bij het insturen van een rotonde vaak op de buitenkant van de band terechtkomt. Kijk ook naar de fusees en de stuurstangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39160 door handmatig-mechanisch
Er is niets kapot of los. Ik heb er vanmiddag even naar gekeken, maar niets. Ik kon er niets aan doen. Ik heb de bus tweedehands gekocht, hij was 7 maanden oud en had een paar kilometer op de teller, 30.000. Zou hij aangereden kunnen zijn? De auto is van onderen in orde, het enige vreemde is dat er een klein plekje achter het rechterwiel zit, aan de onderkant achter het spatbord. Waarschijnlijk is de schokdemper verbogen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39163 door handmatig-mechanisch
Controleer de hendel van het ophangingsstuur, of deze niet beschadigd is, en controleer de schokdemperbasis, de schokdemperveer, inclusief de verdichting waar de schokdemperbasis is geïnstalleerd, of deze parallel loopt aan de andere kant... en of de banden toevallig gepaard zijn, dezelfde benaming en hetzelfde merk?... Succes kameraad...