Zoek MDM

Bulletin

eet banden..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39103 door handmatig-mechanisch
Het eet banden. Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, hoe gaat het... Ik heb een Ford Tourneo van een vriend met een probleem aan de rechterkant. De band is aan de buitenkant versleten. Hij heeft hem een paar keer uitgelijnd en verlaagd, maar hij lijkt nog steeds een beetje versleten. Ik heb een waterpas op de velg gezet en die staat schuiner dan aan de rechterkant. De schokdemper lijkt nergens op te zitten. En wat ik heb gemerkt, is dat er aan de onderkant iets zit wat lijkt op een stukje, maar dat is een ander probleem. De vraag is hoe de slijtage kan worden opgelost. Ik heb eraan gedacht om er een paar dopjes van een blikje Coca-Cola in te doen om te proberen het wiel recht te krijgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39115 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp bandenslijtage.
De beste manier om dit te bereiken is door een dunnere bout in het schokdemperanker te plaatsen die als een Chinees oog fungeert en naar binnen of buiten kan worden versteld. Als u geen dunnere bout wilt plaatsen, kunt u een Chinees oog in de schokdemper plaatsen. Dit geldt voor schokdempers die met twee horizontale bouten aan de massa zijn bevestigd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39140 door handmatig-mechanisch
Kikemec, wat is dit Chinese oog? Wat is de functie ervan en hoe werkt het? Deze Tournero vreet de rechterband van buitenaf op. Moet ik de schokdemper naar binnen verplaatsen? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39141 door handmatig-mechanisch
Zoals je zegt, regel je de bout door een groter gat of een kleinere bout te maken en deze in de gewenste positie vast te draaien. Ik heb de regulering wel eens gezien met ringen van Coca-Cola-plaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39144 door handmatig-mechanisch
Dat is precies wat je zegt. Het Chinese oog is hetzelfde gat als de bout, waardoor het ovaal is in plaats van rond, zodat je naar binnen en naar buiten kunt bewegen om de drop te bereiken. Want we hebben het over het voorwiel, toch?