Zoek MDM

Bulletin

Acceleratiestoring in 4runner 5vz-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39102 door handmatig-mechanisch
Acceleratiestoring in 4Runner 5VZ-motor Geplaatst door manual-mecanica
:(
Hallo vrienden, de motor start perfect, maar als ik accelereer, lijkt het alsof er te weinig brandstof is. Ik heb het brandstoffilter en het luchtfilter al vervangen. Het motorstoringslampje brandt niet en de motor loopt prima bij lage snelheid, maar als ik accelereer, is er een storing en ik heb geen diagnoseapparaat. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt, oké. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39104 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp acceleratie met storing in 4runner 5vz motor
Een van de fouten zou de TPS of de gasklepsensor kunnen zijn. Als u de mogelijkheid hebt om dit te controleren, sluit het dan uit. Het zou iets anders kunnen zijn, maar uit wat u zegt, sluit ook de injectoren en de positiesensoren uit. Als deze goed zijn, controleer dan de metalen die ze oppikken. Soms zitten er kleine roestgaatjes in die slechte metingen veroorzaken. Ik hoop dat het u op de een of andere manier helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39108 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp acceleratie met storing in 4runner 5vz motor
Hallo vriend:
Jouw probleem lijkt mij een lage brandstofdruk. Als je een manier hebt om het te meten, doe dat dan. Het zou ook een defecte MAP-sensor of TPC kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39116 door handmatig-mechanisch
Zodra je het schildert, lijkt het alsof het een spoel is. Probeer de flowmeter schoon te maken en koppel de kabels los terwijl de motor draait. De stroom moet dan flink overslaan van de kabel en blauw worden. Je moet de vonk horen overslaan. Probeer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39129 door handmatig-mechanisch
Het lijkt mij dat er twee dingen aan de hand zijn: een luchtstroomsensor of een verstopt luchtfilter. Het kan ook de brandstofdruk zijn of een verstopte leiding.