Zoek MDM

Bulletin

hoe waterpompen te diagnosticeren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39024 door handmatig-mechanisch
waterpompen te diagnosticeren
:droog: Hallo vrienden, ik ben een beginnende monteur
en ik heb een vraag. Kunt u mij alstublieft helpen?

Ik weet hoe waterpompen in auto's werken, maar ik heb weinig ervaring met diagnose. Daarom kom ik naar u toe om te vragen of u mij kunt helpen, zodat ik een precieze diagnose kan stellen

. Bedankt voor uw aandacht en advies.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39028 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp hoe waterpompen te diagnosticeren
Hoi, ik ben ook hobbymonteur en geen professional, maar ik heb wel eens gezien dat je, om te weten of de pomp op het punt staat te bezwijken, de poelie radiaal kunt verplaatsen om de speling of slijtage tussen de as en de bus te controleren. Als de speling te groot is, kun je hem beter vervangen voordat er water lekt en verdere schade kan ontstaan. Een ander probleem is het geluid; het begint te klinken alsof er iets langs schraapt, en uiteindelijk, als ze kapot zijn, lekken ze water via de as of via een lek in het onderste deel van de pompbehuizing. Ik hoop dat dit je op de een of andere manier helpt, en als iemand er meer van weet dan wij, laat het ons dan weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39030 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp hoe waterpompen te diagnosticeren
Nou, Malabu heeft gelijk, dat is de manier om te controleren. Over het algemeen is het controleren van de pomp wat ingewikkelder. Over het algemeen richt men zich meer op de symptomen die het voertuig vertoont. Als u ons vertelt om welk voertuig het gaat en wat het probleem is, kunnen we u misschien beter helpen. Er zijn namelijk waterpompen die gemaakt zijn van plastic schoepen en geen geluid maken of iets dergelijks.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39123 door handmatig-mechanisch
Oké, dankzij jullie beiden heb ik het probleem al opgelost. Ik heb het gecontroleerd door de slangen van de verwarming te verwijderen en er een emmer op te zetten. Op die manier kun je zien of het water circuleert. Als dat niet het geval is, zit het probleem in de pomp.
Op die manier hoef je niet te raden of het de thermostaat is, of de radiator verstopt is, etc.

alvast een Choroke uit 2004,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39126 door handmatig-mechanisch
Dat punt over de pompen is controversieel... Ik kan er alleen aan toevoegen dat ik de levensduur die ze zouden moeten hebben, afhangt van de gebruikskilometerstand, als de eigenaar deze informatie kent... maar Malabu heeft gelijk en het zijn de essentiële pompen...