Zoek MDM

Bulletin

Seat Cordoba-geluiden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39001 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba Geluiden Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik moet de versnellingsbak van een Seat Cordoba repareren. Hij maakt een geluid wanneer ik de derde versnelling inschakel, net als wanneer de koppeling hapert, alsof de tandwielen tegen elkaar schuren. Dan is het weg. Ik heb gehoord dat het de synchronisatoren zouden kunnen zijn. Een ander probleem is dat het klinkt alsof hij ontkoold is, alsof de ontstekingsvolgorde verkeerd is. Is het een verkeerde kalibratie van de motor? Ik zou graag willen weten wat er mis zou kunnen zijn. Ik ga de versnellingsbak ook uit elkaar halen, maar ik weet niet welke tests ik moet doen om het probleem van "ontkoling" te isoleren. Kan iemand me wat aanwijzingen geven?

Bedankt. Groeten,

Gustavo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39005 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs onderwerp Seat Cordoba-geluiden
Het ding met de box is een synchronisator, maar met betrekking tot het ontkolen moeten er altijd veel dingen worden gecontroleerd. Het eerste is dat er geen lekken in de uitlaat zitten. Als die er zijn, moet u die oplossen voordat u gaat carbureren. Dat is alles. Controleer nu eerst de bougies, kabels, verdelerkap en rotor, de staat van de bobine, de ontstekingsmodule en de afstelling. Maar omdat u het bouwjaar van uw voertuig niet vermeldt, weet ik niet of het een carburateur of injectie heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39010 door handmatig-mechanisch
Bedankt Kike Mira, het is 94, ik denk dat het clx is omdat er een modernere SXE-versie is met de 1.6 single-point Golf MK3-motor, deze heeft ook een 1.4 single-point-motor, die weet ik niet meer, maar ik vond de bijgevoegde foto op internet en die is hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39021 door handmatig-mechanisch
Het is nu één enkel contactpunt. Het eerste wat we moeten doen is de TBI schoonmaken, het lichaam van het enkel contactpunt, om te kijken of het stabiel is. De andere test is om de kabels één voor één los te koppelen terwijl de motor draait. Controleer dan of de motor meer terugloopt of hetzelfde blijft werken als kabel 1 wordt losgekoppeld. Koppel kabel 1 los en sluit hem weer aan en ga door met stap 2, enzovoort tot stap 4. Op deze manier kunnen we de cilinder isoleren die niet werkt als er sprake is van een ontstekingsfout. Zodra we weten welke cilinder het is, controleren we de kabel en de bougie. Deze hebben een decokap en die moeten we ook controleren.