Zoek MDM

Bulletin

Olie lekt uit de houders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38985 door handmatig-mechanisch
Olie lekt uit de houders Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Kia Sportage Jeep uit 2002 en er lekt olie via de keerringen. De monteur heeft ze al vervangen en met siliconenkit afgedicht, maar desondanks blijft de olie lekken. Kunt u mij vertellen wat het zou kunnen zijn of wat de oplossing is? Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38989 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Olielekkage uit de houders
Koop een goede pakking (borgringen) en een goede siliconen afdichting en vervang deze... Zolang dat het probleem is...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39004 door handmatig-mechanisch
Krukas-, nokkenas- of kleppenkeerringen? Als het nokkenas- of krukaskeerringen zijn, kunnen er twee dingen zijn: de gemonteerde keerringen hebben geen oliekering of de lip is afgebeten. Het komt wel eens voor (zelden, maar het gebeurt wel) dat de as verslijt en de af fabriek geleverde keerring niet past door slijtage aan de as. Je moet er dan een nieuwe met de nieuwe maten op zetten. Als het kleppen zijn, kunnen ze van slechte kwaliteit zijn of kan de olie door de klepgeleiders lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39066 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb gelezen wat kikemec en alonso2 zeiden en ze hebben gelijk, het is het meest logische, maar ik vertel je hetzelfde wat ik in een andere vraag al zei: de mijne was verstopt, de carterontluchting, de slang die van de cilinderkop naar het luchtfilter loopt. Als het een benzinemotor is, loopt die soms naar het inlaatspruitstuk, en hij verloor olie via bijna alle keerringen. Controleer de slang en ontstop hem. Als hij verstopt is, is het iets dat eenvoudig te verhelpen is en misschien werkt het voor jou. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39083 door handmatig-mechanisch
Controleer of er geen overdruk in het carter is, bijvoorbeeld door een verstopte olieafvoer, een blow-by van de motor, enz. Dit alles zal de afdichtingen beschadigen die de overdruk niet aankunnen. Als dit niet het geval is, kunt u te maken hebben met afdichtingen van slechte kwaliteit, afdichtingen die beschadigd zijn bij montage, afdichtingen die niet gemonteerd zijn en waarvan u op de hoogte bent dat ze wel gemonteerd zijn, en tot slot slijtage aan de metalen onderdelen (nokkenas, enz.) waar de afdichtingslip sluit.
Met vriendelijke groet.