Zoek MDM

Bulletin

snelheidssensor in Scenic wijzigen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38945 door handmatig-mechanisch
Snelheidssensor op Scenic vervangen Geplaatst door manual-mecanica
Ik denk dat mijn Scenic een snelheidssensor in het ABS heeft. Kan iemand me vertellen of dit klopt en waar ik ze online kan kopen?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38952 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van het vervangen van de snelheidssensor op een Scenic
Hoi maat, het is niet zo eenvoudig als het lijkt. Als je Scenic geen snelheidssensor in de versnellingsbak heeft, zoals je zegt, ontvangt hij het snelheidssignaal van de ABS-sensoren. Als echter een van de sensoren defect is, gaat het ABS-lampje op het dashboard branden en blijft de auto de snelheid aangeven, aangezien hij vier sensoren heeft en het pech zou zijn als ze allemaal tegelijk kapot gaan.
Uit je bericht maak ik op dat als het probleem is dat de snelheid niet op het dashboard wordt weergegeven en het ABS-waarschuwingslampje niet brandt, je de wielsensoren moet uitsluiten en andere zaken moet controleren, zoals het dashboard zelf, de elektrische bedrading, enz., en moet kijken of er foutcodes zijn gegenereerd die verwijzen naar het probleem in de ABS-regeleenheden, de motor, enz.
Controleer allereerst of er geen snelheidssensor in de versnellingsbak zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38955 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van het vervangen van de snelheidssensor op een Scenic
Als je Scenic een kaart heeft, komt het signaal van het ABS, maar het ABS-lampje zou moeten gaan branden als de wielsensor defect is, precies zoals je hebt gehoord.
Als het de sleutelsensor is, ik meen van vóór 2003, kan deze het signaal van het ABS of de versnellingsbaksensor krijgen. Zorg ervoor dat de versnellingsbaksensor naast de versnellingsbakstang of het middelste pootje is gemonteerd. Afhankelijk van de motor kun je er vanaf het onderste deel van de motor, via de achterkant van de versnellingsbak, bij.
Dit onderdeel gaat vaak kapot bij Renaults; de oorspronkelijke referentie eindigt hier in Spanje op 919.