Zoek MDM

Bulletin

Cavalier 2.4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38908 door handmatig-mechanisch
Cavalier 2.4 Gepubliceerd door manual-mecanica
:gek: Hallo. Ik heb een Cavalier 2.4 uit 1996. Het probleem is het volgende: als ik hem start, start hij moeilijk, schokt hij een beetje voordat hij weer normaal loopt, en als ik dan het gaspedaal intrap, slaat hij meestal af. Ik heb alle sensoren vervangen. De setup is perfect en de bobines en ontstekingsmodule zijn nieuw. Zou dit probleem te wijten kunnen zijn aan de EGR-klep? Alvast bedankt voor je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38922 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Cavalier 2.4
Hoi Sony. EGR staat per definitie voor Exhaust Gas Recirculation (uitlaatgasrecirculatie). Het wordt normaal gesproken geactiveerd of geopend door het vacuüm dat ontstaat door de motorbelasting, waardoor uitlaatgassen opnieuw worden verbrand. Als het vastzit in de open stand (altijd gerecirculeerd), genereert het een overmatige luchtstroom waar de computer, via de MAP of MAF van het voertuig, geen rekening mee houdt voor de injectie. Het verwijderen en reinigen van de EGR is heel eenvoudig; het bestaat meestal uit twee schroeven. Eenmaal verwijderd, zie je dat het twee gaten heeft en een klep die daartussen open en dicht gaat. Tip: spuit carburateurreiniger en een beetje handigheid zorgen ervoor dat het er weer als nieuw uitziet. Vacuüm vervolgens via het kleine slangetje aan de buitenkant om te controleren of het goed open en dicht gaat. Je kunt dit met je mond doen. Dan weet je tenminste of het de EGR is of niet. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38925 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik heb ervaring met dit soort auto's. Als je na het onderhoud van de EGR-klep het probleem niet hebt opgelost, dan is het probleem opgelost. Uit ervaring weet ik dat de plastic afdekkingen waar de bobines in zitten, beschadigd raken door hoge temperaturen en een kortere levensduur hebben (niet de bobines, maar hun afdekking). Dit genereert een aanzienlijke lekstroom van de primaire wikkelingen en veroorzaakt uitval van zowel koude als warme cilinders. Bekijk dit eens, het kan je misschien helpen en vertel het me... (meet eerst de compressie om te zien hoe de machine werkt)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38938 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen Sony, niet alleen sensoren kunnen u deze storing geven, soms gebeurt het dat de oliedruk van de motor van het voertuig, met name de 2.4, daalt vanwege de pomp en dit zorgt ervoor dat de kettingspanner, die hydraulisch is, deze niet strak houdt tijdens het starten, en wanneer u op het gaspedaal trapt, ontvangen de sensoren een signaal om brandstof en op zijn beurt de luchtinlaat te sturen, wat ervoor zorgt dat de kleppen duizendsten worden gesloten en dit veroorzaakt een storing, zodra u gas geeft en de pomp de druk verhoogt, blijft de motor draaien, controleer de oliedruk met een geschikte klok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39047 door handmatig-mechanisch
B) Hallo en bedankt voor jullie reacties. De waarheid is dat mijn auto onderhoud en nieuwe onderdelen nodig had. Ik zal het even uitleggen... Ik heb alle nieuwe sensoren vervangen... behalve de EGR... zuigerveren, zuigers, metalen onderdelen, klepstoters, kleppen, keerringen, pakkingen, injectoren, allemaal nieuw, en alles is in orde. Stel je de kosten voor, maar het is het waard. Hoe dan ook, ik ga de EGR en ook de brandstofpomp controleren, waarvan ze me ook vertelden dat die te wijten zou kunnen zijn aan een gebrek aan brandstofdruk, waardoor de pomp de neiging heeft te verstikken als ik het gaspedaal intrap... bedankt, en ik laat weten of het probleem is opgelost, zodat anderen de aanbevelingen kunnen volgen.