Zoek MDM

Bulletin

Overmatig elektriciteitsverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38814 door handmatig-mechanisch
Overmatig stroomverbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of jullie me kunnen helpen met een autopech. Het is een Ford Mondeo TDI 2.0 115 pk uit 2001 en er is een elektrisch probleem. Wanneer ik de airconditioning aansluit, daalt de spanning van de dynamo tot ongeveer 12 volt. We zeggen dat de spanning van de dynamo wordt verbruikt. Ik zet de airconditioning uit en hij blijft stroom verbruiken. Het is alsof er iets aangesloten is gebleven dat veel verbruikt, maar na een tijdje is dat weg en laadt hij weer goed op. Laten we eens kijken of iemand hetzelfde heeft meegemaakt als ik, of iemand kent die hetzelfde heeft meegemaakt en me kan helpen. Groeten en heel erg bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38816 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp overmatig elektriciteitsverbruik
Het probleem moet de spanningsregelaar van de dynamo zijn. Controleer de lading met de auto aan zonder dat er een onderdeel is ingeschakeld. Controleer vervolgens de lading door onderdelen zoals grootlicht, ruitenwissers, richtingaanwijzers en airconditioning in te schakelen. Als de acculading bij al deze omstandigheden daalt, is het de dynamo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38900 door handmatig-mechanisch
Het kan ook een accuprobleem zijn. Laat het grootlicht 15 minuten aan staan en kijk of de accuspanning daalt. Zo ja, dan werkt de accu echt niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38917 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, het lijkt erop dat de magneet van de airco-poelie kortsluiting heeft. Om zeker te zijn, start de auto met de airco aan en controleer of de kabel naar de poelie van de aircocompressor niet oververhit raakt. Zo ja, dan zit het probleem bij de poelie. Groeten.