Zoek MDM

Bulletin

vraag het gerust

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38763 door handmatig-mechanisch
Vraag het gerust. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Ford Focus uit 2005 met een Zetec-motor die de volgende storing heeft: als ik in de file sta met de airconditioning aan, wordt het lampje zwart als ik hem start of wegrijd. Kan iemand me helpen de storing te achterhalen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38768 door handmatig-mechanisch
Vraag gerust naar het antwoord van de monteurs op dit onderwerp
het toerental daalt flink, maak het inlaatspruitstuk en de stationairregelaar schoon om te zien hoe dat werkt, probeer het uit en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38804 door handmatig-mechanisch
Vraag gerust naar het antwoord van de monteurs op dit onderwerp
Hallo, wanneer de compressor draait, verlengt de elektronische regeleenheid (ECU) de openingstijd van de injector, zodat het stationair toerental stabiliseert op hetzelfde toerental alsof de airconditioning niet werkt. Eerst moet alles in orde zijn, inclusief de bougies en ervoor zorgen dat er geen lucht in de inlaat komt, nadat de flowmeter dit heeft gemeten. De stationairklep kan vastzitten of het bypasskanaal kan verstopt zijn, waardoor het mengsel niet verrijkt kan worden. Een defecte klep zou ook van invloed moeten zijn op koud stationair draaien zonder motorbelasting, of dit nu door de elektrische ventilatoren of de airconditioning komt. Ik denk dat de stationairklep het eerste is wat je moet controleren, zoals Kikemec zegt, en dan zou de ECU of de bedrading de oorzaak kunnen zijn. Met vriendelijke groet.