Zoek MDM

Bulletin

Antivries vervangen Rav4 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38627 door handmatig-mechanisch
Antivries vervangen Rav4 2002 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb net een tweedehands Rav4 uit 2002 gekocht.
Ik heb altijd al graag mechanisch perfecte auto's gehad, en dat wil ik met deze ook doen...
Mijn vraag is: na eerder de antivries in andere auto's te hebben vervangen, heb ik nog nooit last gehad van een expansievat in het onderste gedeelte van de radiator en een dop op de eerder genoemde radiator.
Voor zover ik heb gelezen, heeft de radiator een aftapplug, wat een geluk is dat andere auto's die ik bezit die niet hebben... en daardoor kan ik de vloeistof makkelijker aftappen.
Laten we eerst eens kijken of het beter is om het koud of warm te doen... omdat er dan meer vloeistof uitkomt als het warm is.
De tweede vraag is waar ik het begin bij te vullen... via de radiatordop of de expansievatdop die ik onderaan heb... Ik weet niet of dit iets met de motor te maken heeft of dat er gewoon een slang naar de radiator loopt.

Groeten ... als iemand een doe-het-zelf-idee heeft voor dit Rav4 1.8l-model uit 2002, laat het me dan weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38644 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Antivries vervangen in de Rav4 uit 2002
Als het koud is, is het beter en veiliger. Begin met de radiatordop en controleer de ontluchtingspunten om de lucht te verwijderen. Doe dit nadat u de dop eraf heeft gehaald en wacht tot de elektromotor drie keer is geactiveerd. Doe het deksel er dan op, laat het afkoelen en vul de radiator opnieuw. Vul tot slot het expansievat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38667 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Antivries vervangen in de Rav4 uit 2002
Het expansievat heeft maar één aansluiting, behalve de slang die boven de radiator loopt. Ik denk dat het zo zit. Toch?

Hartelijk dank voor je informatie; het is erg waardevol voor mij.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38672 door handmatig-mechanisch
Precies, het is de enige communicatie, want het zorgt ervoor dat als het water wordt verwarmd, het meer volume inneemt, het ergens heen kan en niet door het deksel heen barst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38682 door handmatig-mechanisch
Dus ik snap het niet. Als het de enige communicatie is van de radiator bovenaan, waarom heeft die dan een maximum- en minimumniveau? Als hij leeg was, zou hij dan niet hetzelfde doel dienen: vloeistof van de radiatordop opvangen bij oververhitting?

Sorry dat ik zo vermoeiend ben, maar ik wil gewoon wat meer over het onderwerp weten...
S2