Goedemorgen allemaal. Ik reageer op dit onderwerp omdat ik een Chevrolet Super Carry minivan met een Suzuki F10A-motor bezit en dezelfde storing zich voordoet bij mijn motor. Ik heb hem vijf keer in één jaar gedemonteerd en gemonteerd en met deze ervaring en de vele consulten die ik heb gedaan, concludeer ik dat er problemen zijn met de zuigerveer, die van slechte kwaliteit is, en met de olie. U moet de werkzaamheden indien mogelijk in uw aanwezigheid uitvoeren. Montage onder onervaren handen beïnvloedt dit. Voer het volledige kamerwerk uit: vervang geleiders, kleppen en klepseals. Controleer het aanhaalmoment en draai het aanhaalmoment van de kamer in het blok opnieuw aan. Gebruik een goede kamerpakking. Laat de huls en de zuigerveer in het blok door een expert monteren. Mijn motor heeft het na de reparatie slechts één maand volgehouden en een paar bougies begonnen nat te worden. Nu, met deze reparatie en het verlagen van de motortemperatuur door een structurele aanpassing, heb ik de tijd verlengd tot vijf maanden. En nu maakt hij al drie bougies nat. Ik gebruik 25W60 olie en ga maandag over van de rode CARDENAL-olie naar VENOCO 25W60 voor 100.000 kilometer, omdat die van betere kwaliteit is. Nou, dat is het voor nu, ik waardeer het enorm dat u en anderen ons kunnen helpen met een definitieve oplossing voor dit probleem. Ik ben in Venezuela, Barquisimeto Edo Lara. Mijn telefoonnummer is 04245236829. Groeten.