Zoek MDM

Bulletin

Piepende accessoire riem Clio II 2001s/AC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38525 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Piepende accessoire riem in Clio II 2001s/AC
Hoi, dat heb ik ook al geprobeerd. Ik heb een lijn getrokken van de middelste schroef naar een markering (het Renault-logo), en na een paar keer starten bevestigde ik dat het perfect uitgelijnd was. Vandaag heb ik advies geprobeerd van verschillende forums: ik heb er water overheen gegoten, hem schoongemaakt met petroleum, rubberreiniger en bekledingreiniger gebruikt, hem in alle richtingen strakker en losser gedraaid, de riem verwijderd en hem omgedraaid om de kleine steentjes te verwijderen die in de goten vastzitten. Ik weet niet wat ik anders moet doen; het irritante geluid verdwijnt niet...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38531 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Piepende accessoire riem in Clio II 2001s/AC
Doe een korte test: verwijder de riem, start de auto en kijk of het piepen aanhoudt, of het nog steeds de distributieriem is. Als de riem los is, draai dan de poelies met de hand om te zien of er een lager is dat geluid maakt omdat het droog is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38537 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb het al gedaan. Ik heb de motor eruit gehaald en gestart, maar er was helemaal niets, geen enkel geluid! Sterker nog, toen ik gisteren water probeerde toe te voegen, deed ik dat met een klein spuitje. Terwijl hij stationair draaide, maakte hij een geluid en toen ik water toevoegde, verdween dat wonderbaarlijk genoeg, totdat een paar minuten later het water verdampte en het piepende geluid terugkwam.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38563 door handmatig-mechanisch
Vriend, de andere mogelijkheid is dat de bedrading slecht is, of dat de kabel niet goed door de katrollen loopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38691 door handmatig-mechanisch
Hoi Rifuso, ik heb een maand geleden een Rav4 gekocht en hij begon dat helse geluid te maken toen ik hem startte. Het verdwijnt na 5-10 minuten. Maar ik denk dat het de distributieriem is... Heb je het probleem al gevonden? Zo ja, dan moeten we een monteur zoeken om een lagere prijs te krijgen!
Ik ben een beetje bang om hem uit elkaar te halen... vooral om de plastic onderdelen van de wielkasten en zo te verwijderen.
Met vriendelijke groet.