Zoek MDM

Bulletin

Piepende accessoire riem Clio II 2001s/AC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38501 door handmatig-mechanisch
Piepende accessoire riem Clio II 2001s/AC Geplaatst door manual-mecanica
Weet iemand waarom de accessoireriem van mijn Clio steeds hetzelfde geluid maakt? Ik heb de riem vervangen door een nieuwe en het is nog steeds hetzelfde. Eerst was het alleen vanaf 1500 tpm, maar nu ook stationair. Ik heb alleen de riem verwijderd en, met draaiende motor, een stuk schuurpapier (ruw schuurpapier) op de zes groeven aangebracht en het werd erger. Weet iemand een product dat het geluid kan stoppen, of moet ik dan ook de poelie vervangen? Hier kost het ongeveer $ 100 plus arbeidskosten om de riem te vervangen, maar als je hem iets langer kunt oprekken om geld te besparen, is het niet nodig. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38509 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Piepende accessoire riem in Clio II 2001s/AC
Riemen piepen zowel als ze te los als te strak zitten, maar er kan een probleem zijn met de riemspanner.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38510 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Piepende accessoire riem in Clio II 2001s/AC
Riemen piepen zowel als ze te los als te strak zitten, maar er kan een probleem zijn met de riemspanner.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38512 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie. De spanner is een paar maanden geleden vervangen toen ik de hele distributie deed, dus ik neem aan dat dat het niet is. De spanning die ik erop zet, laat hem bijna een halve slag draaien, en hij voelt vrij strak aan. Weet je een product dat het geluid wegneemt? Ze zeggen dat sommige mensen er zelfs water op gooien om ze rustiger te maken. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga het binnenkort proberen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38524 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik denk dat je probleem de krukaspoelie is. Deze hebben een rubberen band die in de poelie is geïntegreerd en deze in tweeën deelt. Het probleem is dat deze band loslaat en ervoor zorgt dat het buitenste deel van de poelie om het binnenste deel draait in plaats van tegelijkertijd. Dit veroorzaakt een piepend geluid alsof het de riem is, en dat geluid komt er niet af, hoe hard je de spanner ook aandraait of losdraait. Dit is heel eenvoudig te diagnosticeren: zet met stilstaande motor met krijt of verf een paar overeenkomende markeringen op de twee delen van de poelie, start de motor even en zet hem weer uit. Als de markeringen op één lijn blijven, is de poelie in orde. Als ze scheef gaan staan, zit de poelie los en moet je hem vervangen.