Zoek MDM

Bulletin

Bougies voor de Ram 2500 uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38490 door handmatig-mechanisch
2003 Ram 2500 Bougies Geplaatst door manual-mecanica
Kameraden, als ik de bougies van een Ram 2500 4.7L uit 2003 vervang en de handleiding vermeldt dat het normale Champion-bougies zijn met een spleet van 0,030, en ik wil platina- of dubbelplatinumbougies gebruiken, moet ik de bougies dan met de fabrieksspleet van ongeveer 0,040 laten zitten, of moet ik ze op dezelfde manier als de Champion-bougies plaatsen, 0,030?

Ik waardeer jullie hulp!

Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #38505 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Bougies voor de Ram 2500 uit 2003
Het is het beste om de oorspronkelijke meting aan te houden. Tegenwoordig zijn er een groot aantal verschillende bougies, maar in principe geldt: als je ze voor een specifiek model bestelt, is dat omdat ze al gekalibreerd zijn. Het hangt er een beetje vanaf of ze een ontstekingsmodule hebben of platina en condensatie, en of ze koud of warm zijn. Maar als je de meting goed uitvoert, zul je geen problemen ondervinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 5 dagen geleden #38515 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken of ik het goed begrijp. Dan koop ik de platina exemplaren en zet ze zo neer. Klopt dat?

kikemec schreef: Het is het beste om de oorspronkelijke meting aan te houden. Tegenwoordig zijn er een groot aantal verschillende bougies, maar in principe is het zo dat als je ze voor een specifiek model bestelt, ze al gekalibreerd geleverd worden. Het hangt er een beetje vanaf of ze een ontstekingsmodule hebben of platina en condensatie, en of ze koud of warm zijn. Maar als je het goed doet, zul je geen problemen hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 5 dagen geleden #38530 door handmatig-mechanisch
Nee, koop ze en geef ze de 0,030 opening die de handleiding aangeeft of de originele meting voor het RAM, dat wil zeggen, dezelfde als die van de Champion die je noemde.