Zoek MDM

Bulletin

problemen met de 11.92 r versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38370 door handmatig-mechanisch
Problemen met de 11.92 r versnellingsbak Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wilde weten of iemand weet hoe ik een probleem kan oplossen dat ik heb. Ik heb een Renault 11 en de versnellingsbak zit vast. Hij schakelt alleen in de vijfde versnelling. Doet hij dit ook tijdens het rijden of niet? Wat moet ik doen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38388 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp problemen met de 11.92 r versnellingsbak
Hallo, ik denk (als ik me goed herinner) dat er stangetjes zitten voor de shifters van de schakelpook.
Voelt de shifter normaal aan?
Zo ja, controleer dan eerst de shifters, de verbindingspunten en de stangetjes.
Als alles in orde is, moet je de shifter demonteren. Het probleem zit dan in een van de vorken, die vastzit.
Dit type shifter is niet erg moeilijk te demonteren.
Succes. Met vriendelijke
groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38421 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp problemen met de 11.92 r versnellingsbak
Hallo, ik heb jaren geleden verschillende soortgelijke gevallen gehad (ik weet niet of het hetzelfde is als die van jou, aangezien het erg moeilijk is om een diagnose te stellen zonder het probleem "in situ" te zien). Bij sommige Renaults 11, 9 en Express was het zo dat om de een of andere reden twee versnellingen tegelijk ingeschakeld bleven, één daarvan, en altijd gemeenschappelijk in alle gevallen de achteruitversnelling. Ik meen me te herinneren dat alleen de 5e versnelling ingeschakeld bleef. Dit werd opgelost door de behuizing van de 5e versnelling te verwijderen en van daaruit met een geschikte haak de vorkassen handmatig te bedienen tot de versnelling in neutraal staat; ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38441 door handmatig-mechanisch
Dank je wel, helaas moet ik doen wat ik niet wilde doen: de doos uit elkaar halen...bedankt voor je reactie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38442 door handmatig-mechanisch
Ik zal het eens moeten proberen, ik haal hem uit elkaar en dan zie ik wel. Ik vertel je later wat ik heb gevonden. Bedankt voor je reactie. (De box stopte met werken nadat ik hem in zijn achteruit had gezet. Ik haalde hem uit zijn achteruit en toen gebeurde wat ik je al vertelde.)