Zoek MDM

Bulletin

Snelle olievraag

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38258 door handmatig-mechanisch
Snelle oliecontrole Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond!
Een snelle vraag. Ik heb vandaag de olie ververst en toen ik hem vulde, zeiden ze dat hij tot het maximum was aangetikt, dus ik ben over ongeveer 100 ml of minder gegaan. Bij een Omega 2000 DTI uit 1999 ben ik heel weinig over de naald gegaan. Ik weet niet of er een marge is ten opzichte van de olie zelf of iets dergelijks. Hoe dan ook, als u het kunt, laat het me dan weten. Hij is heel weinig over de rand gegaan, en misschien past hij zich aan totdat hij met het nieuwe filter is aangepast, en drinkt hij dan zoveel. Maar ik zou graag uw advies willen. Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38260 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Snelle olievraag
met 100 ml meer zou het niet moeten teleurstellen, als het over de 450 ml gaat moet je het eruit halen, omdat de olie dan gaat karnen en de eigenschappen verloren gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38261 door handmatig-mechanisch
Het is heel weinig. Kijk eens goed naar de peilstok, er zit misschien wel 2 millimeter boven het maximum. De twijfel is er, maar als er tot 450 ml geen probleem is, ben ik geruster. Zou ik iets afwijkends kunnen zien? Zoals een paar dagen vreemde rook tot ik het weggooi of iets dergelijks? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38263 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk hoef je je geen zorgen te maken. De enige rook die je zou kunnen krijgen als er iets mis is met de olie, is blauwe rook, wat aangeeft dat de olie verbrandt.
Maar als je de olie en het filter ververst, zou alles in orde moeten zijn.
Het is ook aan te raden om de olie bij te vullen met olie voordat je het oliefilter installeert, zodat er directer aanzuiging is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38264 door handmatig-mechanisch
De auto heeft vanmiddag een tijdje gedraaid, zo'n 15-18 km op de snelweg met een toerental van rond de 2000 tpm, en hij heeft niets ongewoons of vreemds gedaan. Dus, als ik jullie reacties lees, laat ik hem deze week even draaien en laat ik de olie goed zakken. Als ik zie dat er lekt, haal ik hem eruit, en anders misschien een beetje. Bedankt voor jullie reacties, jongens!