Zoek MDM

Bulletin

Help, mijn Kia Sportage 95 slaat af tijdens een afdaling.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38237 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, kan iemand me helpen? Ik heb een Kia Sportage pick-uptruck uit 1995 en als ik bergafwaarts of opwaarts rijd, slaat hij af. Hij rijdt niet horizontaal, maar alleen bergafwaarts. Of als er een afdaling is, rem ik en slaat hij af en ruikt hij naar benzine.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38238 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : "Help, mijn Kia Sportage uit 1995 slaat af bij een afdaling."
Hallo, ik zal je vertellen, mij is ooit iets overkomen met een Chevrolet Blazer met een gebroken glas van de brandstofpomp en er kwam lucht in tijdens het afdalen. Toen dat gebeurde, dacht ik dat het het dieselfilter was, maar als het alleen tijdens het remmen gebeurt, zou het iets met de rembekrachtiger kunnen zijn. Het vreemde is dat het alleen tijdens het remmen gebeurt. Probeer het eens door de koppeling in te drukken en dan te remmen. Als de rem uitgaat wanneer je geen grip meer hebt, of alleen wanneer je remt,
ligt het misschien niet aan de servo als het diesel is, omdat die met een vacuümpomp een vacuüm genereert.
Maar hoe dan ook, het eerste wat ik zou controleren, zijn het dieselfilter en de brandstofpomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38239 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : "Help, mijn Kia Sportage uit 1995 slaat af bij een afdaling."
Hallo, ik zal je vertellen, mij is ooit iets overkomen met een Chevrolet Blazer met een gebroken glas van de brandstofpomp en er kwam lucht in tijdens het afdalen. Toen dat gebeurde, dacht ik dat het het dieselfilter was, maar als het alleen tijdens het remmen gebeurt, zou het iets met de rembekrachtiger kunnen zijn. Het vreemde is dat het alleen tijdens het remmen gebeurt. Probeer het eens door de koppeling in te drukken en dan te remmen. Als de rem uitgaat wanneer je geen grip meer hebt, of alleen wanneer je remt,
ligt het misschien niet aan de servo als het diesel is, omdat die met een vacuümpomp een vacuüm genereert.
Maar hoe dan ook, het eerste wat ik zou controleren, zijn het dieselfilter en de brandstofpomp.