Zoek MDM

Bulletin

Help me alsjeblieft met een Neon 97 die faalt op lege ruimtes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38208 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst groeten en ik zou alle hulp op prijs stellen. Ik heb een geval met een Neon uit 1997. De auto begon plotseling te toeren wanneer hij stilstond, tot wel 2000 toeren per minuut. Het vacuümsysteem is gecontroleerd en er waren geen lekken, slangen of verstopte leidingen. Het gasklephuis is schoongemaakt en de rembekrachtiger is gecontroleerd op lekkage. Nu vertoont de auto een aanzienlijker probleem: het toerental gaat op en neer tijdens het rijden. Het lijkt alsof er een cilinder kapot is. Let wel, de bougies en kabels zijn al vervangen. Het rempedaal werkt als een mechanisch pedaal, het varieert van normaal tot zeer hard. Als iemand me kan helpen dit probleem op te lossen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Help me met een Neon uit 1997 die het vacuüm niet goed doet.
Ik raad je aan om het te testen met een vacuümmeter om erachter te komen wat er precies aan de hand is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38224 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Help me met een Neon uit 1997 die het vacuüm niet goed doet.
De vacuüms werken goed, maar het lijkt me dat het probleem eerder bij de elektronische sensoren ligt. Dit model heeft een elektronisch vacuüm dat een andere mechanische vacuümklep, de EGR of gasrecirculatieklep, aanstuurt. Dit elektronische vacuüm wordt aangestuurd door de computer. Als het te ver opengaat, komt er meer lucht binnen en versnelt de motor. Als het sluit, stroomt er minder lucht door en verliest de motor bijna het minimum. Het probleem is dat ik dit vacuüm niet kan testen. Ik heb het mechanische gedeelte getest, maar het werkt goed. Ik denk dat het probleem zit in de regeling van het elektronische vacuüm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38233 door handmatig-mechanisch
Hoe
zit het met het controleren of de EGR-klep schoon en gesmeerd is, want soms blijft hij hangen of vastlopen en veroorzaakt dit soort problemen? U kunt de vacuüms controleren met een vacuümmeter, die niet duur zijn en die u bij Autosone kunt krijgen. Ze zijn inbegrepen bij de benzinedrukmeting.
Laat ons weten of er nieuws is.