Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 504 diesel pick-up koppeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38176 door handmatig-mechanisch
Peugeot 504 diesel pick-up koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn naam is Roberto, ik woon in Buenos Aires en ik heb me aangemeld voor deze site omdat het erg interessant is als je meer wilt weten.
Ik heb een vraag. Een paar dagen geleden heb ik een Peugeot 504 diesel pick-up uit 1987 gekocht. Hij moet flink gerestaureerd worden, maar ik ben er tot op de dag van vandaag tevreden mee. Een van de klussen die moet worden uitgevoerd, is het reviseren van de koppeling. De kabel is maximaal verstevigd met pijpstukken met een kleine diameter... het probleem is dat hij bij het schakelen uitvalt, tenzij ik het pedaal volledig intrap en de versnelling aanhoud, hoewel hij meestal toch uitvalt. De vraag is: wat is de meest geschikte stapsgewijze procedure voor het vervangen van de schijf en plaat (ik heb ook het vliegwiel gereviseerd) zodat de hermontage niet te ingewikkeld wordt? Ik heb dit werk ook bij andere voertuigen gedaan, maar die zijn niet vergelijkbaar met die ik nu heb. Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38254 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp 'Peugeot 504 diesel pick-up koppeling'
Hallo vriend, volgens wat je zegt geeft de koppeling geen kracht meer. Om dit te repareren moet je het differentieel demonteren om de bak te kunnen verlagen, met alle problemen van dien. Het is makkelijker om de motor te demonteren en tegelijkertijd olielekken te elimineren als die er zijn. Gebruik geen reserveonderdelen die niet de levensduur van de nieuwe set hebben, vervang het druklager en de koppelingskabel en controleer of de vork niet versleten is. Laat ons weten hoe het gaat, groeten. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38276 door handmatig-mechanisch
Bij pick-up trucks is het eenvoudig: koppel het differentieel los, verwijder de startmotor en verwijder de bouten van de bak, koppel de versnellingspook los en dat is alles. Het schuren van het stuurwiel wordt bepaald door de eigen conditie ervan. U zult het zien als u de koppeling laat zakken. Vergeet niet om eerst de versnellingsbakolie af te tappen, maar ik denk niet dat dat uw probleem is. Als ik u was, zou ik de afstelling van uw voertuig controleren. Ik had hetzelfde probleem met een Partnert en het was de afstelling.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39002 door handmatig-mechanisch
Hallo weer! Nou, ik laat je even weten dat nadat de ontstekingstrommel begon te falen, een vriend en ik eronder controleerden en ontdekten dat een connector elke keer dat we schakelden slecht contact maakte. De keuzehendel raakte de connector omdat hij bleef hangen, waardoor de stroomtoevoer werd onderbroken totdat ik hem in neutraal zette om de motor opnieuw te starten, enzovoort tot in den treure! Het was geen koppelingsprobleem, en ik heb 1200 dollar bespaard op reserveonderdelen. Ik heb er niet veel tijd voor gehad omdat ik het erg druk heb, en deze "ontdekking" was een kl... omdat ik mijn gereedschap van mijn werk moest vervoeren en het zich plotseling gedroeg als wanneer je accu leeg is, en toen zijn we het wat gehaast gaan controleren. Hoe dan ook, bedankt voor het advies dat je me gaf, want ik waardeer de goede wil en misschien komen de tips die je me gaf later nog wel van pas. Nogmaals bedankt!!! :)