Zoek MDM

Bulletin

motorstoringslampje brandt zonder storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38111 door handmatig-mechanisch
Motorstoringslampje brandt zonder storing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, en alvast hartelijk dank.
Ik heb een Seat Altea, model Referentie, en het motorstoringslampje op het dashboard brandt, maar er zijn geen motorproblemen of storingen, en het lampje gaat af en toe uit. Ik hoop dat iemand anders hetzelfde probleem heeft en mij kan vertellen wat de storing is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: motorlampje brandt zonder foutmelding
Hallo,

dit gebeurt vaak bij problemen met de emissiecontrole. Je zou de brandstofregeling kunnen controleren om er zeker van te zijn dat deze niet buiten het bereik ligt, aangezien de lambdasonde soms vastloopt op een vaste spanningswaarde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38122 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: motorlampje brandt zonder foutmelding
Hallo, controleer of er geen losse verbindingen zijn op alle sensoren, relais en zekeringen, inclusief de dynamo. Verwijder ze en sluit ze opnieuw aan. Maak ze indien nodig schoon en controleer opnieuw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38141 door handmatig-mechanisch
Als je hem hebt gescand en er geen DTC-foutcodes worden weergegeven, zou je kunnen zeggen dat er een losse kabel of een slechte verbinding is. Als er echter foutcodes worden weergegeven die afkomstig zijn van OBD2 of CAN-bus, wat scanner-leesprotocollen zijn, geeft hij aan dat de auto defect is of defect was, en slaat de foutcodes die eerder in de computer waren opgeslagen op. Je zou hem dan moeten resetten of wissen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een autoscanner. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38143 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, ik ga ernaar kijken.