Zoek MDM

Bulletin

VRAAG OVER TIJDSBANDVERANDERING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3728 door handmatig-mechanisch
VRAAG OVER HET VERVANGEN VAN DE DISTRIBUTIERIEM Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO VRIENDEN! DIT IS MIJN EERSTE BERICHT OP DIT FORUM EN IK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN BIJBRENGEN... IK HEB EEN AMERICAN VOYAGER UIT 1996 EN DEGENEN DIE HEM GEZIEN HEBBEN, VRAGEN ME OF IK DE DISTRIBUTIERIEM (TEGENOVER EEN DISTRIBUTIEKETTING) AL VERVANGEN HEB. WEET IEMAND OF DEZE RIEM NOG EEN LEVENSDUUR HEEFT EN MOET IK HEM VERVANGEN VOORDAT HIJ HET BESLAAFT? WANNEER MOET IK DAT DOEN OF HAD IK DAT MOETEN DOEN? HEEFT HIJ DE NORMALE KILOMETERSTAND VAN 20.000 KM PER JAAR?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3730 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: VRAAG OVER HET VERVANGEN VAN DE DISTRIBUTIERIEM
Hallo. Ik wil u graag laten weten dat het lastig is om u precieze informatie te geven als u het motortype van uw auto niet specificeert. De handleidingen die ik heb, geven aan dat de motor vervangen moet worden bij 144.000 km voor een 2,2 cm3 benzinemotor.
Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Neem gerust contact met me op als u vragen heeft.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3737 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: VRAAG OVER HET VERVANGEN VAN DE DISTRIBUTIERIEM
Hallo, afhankelijk van het model vrachtwagen denk ik dat het een 3.0- of 3.3-motor moet zijn. Ongeacht de motor is het aan te raden om deze elke 60.000 mijl (of het equivalent in kilometers) te vervangen, omdat het riskant is om er daarna nog aan te werken. Mocht er olie lekken bij de keerringen van de distributieriem, dan moet deze onmiddellijk worden vervangen, aangezien de olie de riem zal beschadigen.
Ik hoop dat dit antwoord helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3984 door handmatig-mechanisch
Hoe is het, Elflaquito, wat is er met je gebeurd? Ten eerste, je vermeldt niet wat voor motor er in zit, maar het systeem is hetzelfde: de riemen moeten elke 100.000 km vervangen worden. Nou ja, dat zeggen de Japanners, en daar zijn ze experts in. Ik weet niet hoe oud je bent met de truck, maar ik weet niet of hij vervangen moet worden. Ik hoop dat ik je kan helpen, en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4019 door handmatig-mechanisch
Distributieriem!! LOL! Je moet het motortype van je auto specificeren, want niet alle Voyager-motoren hebben een distributieriem. Als er een distributieriem in zit, wordt deze normaal gesproken elke 120.000 km vervangen. Als er een ketting of tandwielen in zitten, hoeft er niets te worden vervangen.