Zoek MDM

Bulletin

Motorlampje brandt altijd (oranje) FOCUS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37938 door handmatig-mechanisch
Motorlampje brandt altijd (oranje) FOCUS Gepubliceerd door manual-mecanica
Dit overkomt me al een paar dagen: het oranje lampje op het instrumentenpaneel (motor) blijft altijd branden, of het nu koud of warm is. Het is een Focus 1.6 benzinemotor uit 2001, een Zetec SE. Het startgedrag is normaal, hij start perfect. Bij lage toerentallen, vooral onder de 1000, schokt hij veel, maar slaat hij niet af. Het stationair draaien is wat onstabiel.
Gezien dit alles heb ik de bougies en de bougiekabels vervangen, maar zonder positief resultaat. Het blijft hetzelfde. Heeft u ideeën hierover?
Het brandstofverbruik is vrijwel normaal en er komt geen rook uit de uitlaat.
Het gedrag bij lage toerentallen (onder de 1000) is te veel schokken, alsof het een driecilinder is. Dit is natuurlijk mijn inschatting.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37944 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Motorlampje brandt altijd (oranje) FOCUS
Zetec Rocam-motor, die motor heeft veel temperatuurproblemen en omdat de constructie volledig van aluminium is, is oververhitting een behoorlijk ingewikkeld probleem. Ik raad aan om een scanner te gebruiken om eventuele twijfels weg te nemen. Als het lampje brandt, is het goedkoper om de scanner te gebruiken dan te proberen te raden. Maar waarom vertel ik je over de temperatuur? Kijk naar de uitlaat. Als het geluid hard is of uitvalt, of als de uitlaat uitvalt, heb je een cilinder die niet goed ontsteekt. Controleer de bougies die je hebt verwijderd en kijk of ze oranje zijn. Er stroomt water doorheen. Als dat niet het geval is, daalt het waterpeil. Het kan een bobineprobleem zijn en niets anders. Omdat dat voertuig een ketting gebruikt en geen riem, is het moeilijk en bijna onmogelijk om de timing te laten lopen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37983 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Motorlampje brandt altijd (oranje) FOCUS
Het is waarschijnlijk de bobine. Deze kan schokken wanneer u begint te rijden. Elektrische storingen doen zich meestal voor in het midden van de auto. Vervang de bobine.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37985 door handmatig-mechanisch
Mocht het helpen, mij is hetzelfde overkomen, en het ging om de vloeistof van het roetfilter, dat elke 60.000 km wordt vervangen.
Ik weet niet of benzinemotoren dit filter hebben.
Met vriendelijke groet