Zoek MDM

Bulletin

Compressietest...verward

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden - 13 jaar 4 weken geleden #37928 door handmatig-mechanisch
Compressietest...verward Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een compressietest uitgevoerd op een Daewoo G15SF 1.5 SOHC-motor omdat hij veel rookte. Stabiel stationair draaien, goede ontsteking en acceleratie. Compressiewaarden tussen 150-170 lb. Ik heb ringen uitgesloten. Bij het verwijderen van de cilinderkop vond ik verbrande klepseals, verkoolde klepgeleiders en kleppen, en een lekkende cilinderkoppakking. Ik ben echter verrast door de speling van 0,35 mm tussen de zuiger en de cilinder. Bovendien blijft er veel olie achter als de krukas wordt gedraaid. Het is duidelijk dat er olie lekt uit verschillende onderdelen die de kamer binnenkomen, maar hoe weet ik dat het ook daadwerkelijk ringen zijn, gezien die speling (hoewel het koud is gemeten, neem ik aan dat het uitzet als het warm wordt? En de compressietest?

Help alstublieft.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #37935 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Compressietest...verward
Hallo, het is absoluut een probleem met de kop. Als je de juiste compressie hebt, is er geen probleem, tenzij je twijfelt en de zuigerveren wilt vervangen.
Ik ben van mening dat je alleen de kop moet repareren. Hoeveel mijl of kilometer heeft de auto?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #37937 door handmatig-mechanisch
Bedankt, DIESELTECH. De teller staat op 150.721 km. Een nauwkeurige blik op de zuigerverplaatsing van BDP naar BDP laat de speling tussen de eerste zuigerveer zien, die 1 mm bedraagt zonder variatie (ik denk dat dit normaal is). Nu heeft één cilinder een consistente groef van onder naar boven, alsof hij een zuigerveer heeft geschraapt, maar alleen in die positie. Nou, als ik de zuigerveren moet vervangen, denk ik dat ik de cilinders ook moet uitboren. Waar moet ik op letten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #37943 door handmatig-mechanisch
Als de cilinder bekrast is, wijst dit er meestal op dat er een zuigerveer gebroken is. De compressie is in orde, dus u hebt geen problemen. Een goede manier om erachter te komen of u problemen met de zuigerveren hebt, is het volgende: kijk naar de zuigerkop. Als de rand schoon en glanzend is, komt dat doordat er olie doorheen stroomt. Bij compressietests kunt u zien dat er olie door de zuigerveren stroomt, omdat de compressie erg hoog is. Als het voertuig rijdt, merkt u dit omdat ze blauwe rook uitstoten, vooral op heuvels, dat wil zeggen als u er veel van verwacht.

P.S.: de kras in de cilinder kan ook door de zuigerpen worden veroorzaakt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #37978 door handmatig-mechanisch
Vriend, zoals ik je in het bericht al antwoordde, is de speling tussen zuiger en cilinder groot, en zoals ik daar las, is de afstand tussen de uiteinden van de zuigerveren ook groot, aangezien de afstand tussen de uiteinden van de zuigerveren maximaal ongeveer 0,35 mm mag zijn.
De krassen zouden hetzelfde kunnen veroorzaken: slijtage en olieverbranding maken de zuigerveren harder, simpelweg omdat de resten olie die in de kamer zijn verbrand zich in de groeven van de zuigerveren nestelen.
Hetzelfde geldt voor de compressie: wanneer de olie de cilinder binnenkomt, ontstaat er een hermetische afdichting tussen de zuiger, de zuigerveren en de cilinder, wat resulteert in een hoge of normale compressie (vanwege het afdichtingsprobleem dat ik in het bericht noemde).
Als je naar de referentiefoto van de compressie kijkt, zie je duidelijk een compressieverschil van 10%, wat wijst op slijtage van de cilinder en de zuigerveren.
Controleer de metingen in het werkplaatshandboek... Succes, vriend. Laat het ons weten als er iets is.