Vriend, zoals ik je in het bericht al antwoordde, is de speling tussen zuiger en cilinder groot, en zoals ik daar las, is de afstand tussen de uiteinden van de zuigerveren ook groot, aangezien de afstand tussen de uiteinden van de zuigerveren maximaal ongeveer 0,35 mm mag zijn.
De krassen zouden hetzelfde kunnen veroorzaken: slijtage en olieverbranding maken de zuigerveren harder, simpelweg omdat de resten olie die in de kamer zijn verbrand zich in de groeven van de zuigerveren nestelen.
Hetzelfde geldt voor de compressie: wanneer de olie de cilinder binnenkomt, ontstaat er een hermetische afdichting tussen de zuiger, de zuigerveren en de cilinder, wat resulteert in een hoge of normale compressie (vanwege het afdichtingsprobleem dat ik in het bericht noemde).
Als je naar de referentiefoto van de compressie kijkt, zie je duidelijk een compressieverschil van 10%, wat wijst op slijtage van de cilinder en de zuigerveren.
Controleer de metingen in het werkplaatshandboek... Succes, vriend. Laat het ons weten als er iets is.