Zoek MDM

Bulletin

probleem met de achteraspunt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden - 12 jaar en 10 maanden geleden #37881 door handmatig-mechanisch
Probleem met de achterastip Geplaatst door manual-mecanica
Merk: Chevrolet
Model: Corsa
Bouwjaar: 2004
Kilometerstand:
Cilinderinhoud: 1.6
Vermogen (PK):
Brandstof: Benzine
Injectietype:
Versnellingsbaktype: Handgeschakeld - 5 versnellingen
Modificaties:

Ik heb een probleem met de rechter achteraspunt.
Het bleek dat kort na het vervangen van de naaflagers de aspunt brak, waardoor het wiel eraf kwam.
Nou, ik heb de aspunt gekocht met nieuwe lagers en cups voor de trommel, ik heb alles nieuw vervangen.
En ik heb niet meer dan 50 km gereden. en de aspunt brak opnieuw.
Het vreemde is dat, net als de eerste keer, het binnenste lager van de massa intact bleef en het buitenste praktisch in de emmer is geslepen.
Ik zou graag wat advies krijgen over wat het probleem zou kunnen zijn of wat ik moet veranderen behalve de aspunt, want ik kan me voorstellen dat als ik alleen de aspunt en lagers met cups vervang, het weer zal inkorten. Wat moet ik doen?
bedankt...
Laatst bewerkt: 12 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37884 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van een probleem met de achterastip
Geachte heer, heeft u bij het aandraaien van de centrale moer het door de fabriek voorgeschreven aanhaalmoment gebruikt? Waren de lagers die u hebt gemonteerd afkomstig van een betrouwbare fabrikant?
Heeft u ervoor gezorgd dat het lager goed tegen de as aan zat? De enige mogelijke oorzaak van dit defect is dat het buitenste lager vastloopt, het wiel blokkeert en de as afbreekt wanneer u probeert te draaien. Daarom is het erg belangrijk om de fabrieksprocedure te volgen voor het afstellen of voorspannen van deze lagers. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37887 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van een probleem met de achterastip
Net als Hugo denk ik dat het probleem zit in het aandraaien van de centrale moer, aangezien dit de levensduur van het lager bepaalt. Omdat er twee lagers zijn en beide conisch zijn, is er niet veel aanhaalmoment nodig. Je draait ze met de hand vast tot ze stroef worden, dan nog een kwartslag draaien en dan is het goed. Uiteraard moet je de lagers wel invetten voordat je ze monteert.