Zoek MDM

Bulletin

Code P1339 op Peugeot 307SW, 2006, 2L, benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #37853 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag.
Ik zie code P1339 op een Peugeot 307SW uit 2006, 2L benzine. Voor zover ik heb kunnen nagaan, is het een misfire in cilinder 3 en trilt hij inderdaad een beetje bij lage toerentallen tot ongeveer 1500 tpm. We hebben de bougies al gecontroleerd en hoewel ze in orde waren, hebben we ze schoongemaakt, gekalibreerd en verplaatst, maar de storing blijft bestaan. Ik hoor geen onregelmatige luchtinlaat. Heeft u suggesties wat ik kan controleren?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #37856 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Code P1339 in Peugeot 307SW, 2006, 2L, benzine
Als u de complete bobine hebt, zoals die op de 206, 406, 407 en bijna alle Peugeots, controleer die dan. Meestal gaat hij kapot en blijft één cilinder zonder vonk achter. Als dit het geval is, is het uitlaatgeluid bij stationair draaien van de auto onderbroken en onregelmatig. Dat komt vaak voor bij Peugeots met dit soort systemen. U kunt ook de compressie meten om een defecte klep of zuiger uit te sluiten. De injectoren moeten ook gecontroleerd worden. Die zijn natuurlijk wat lastig te verwijderen, daarom wordt eerst gecontroleerd wat al genoemd is. Ik ben echter geneigd om de bobine te testen en ons het resultaat te laten weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #37864 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Code P1339 in Peugeot 307SW, 2006, 2L, benzine
Goed punt, volgens "het agentschap" komt dit niet vaak voor, maar ik ga het uitzoeken en laat je weten hoe het is opgelost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #38091 door handmatig-mechanisch

Carlo A schreef: Goed punt, volgens "het agentschap" komt dit niet vaak voor, maar ik ga het uitzoeken en laat je weten hoe het is opgelost!

Tijdens het testen hebben we de injectoren verplaatst en de storing verplaatst naar een andere cilinder. De injector is naar een laboratorium gestuurd en het probleem is verholpen. Dit kwam waarschijnlijk doordat mijn vrouw en dochter regelmatig zwavelhoudende benzine gebruiken. Ik heb hen gevraagd dit te vermijden.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52213 door handmatig-mechanisch
Hallo Kikemec, de krukassensor is al kapot. Ik had hetzelfde probleem. Ik heb hem vervangen en het probleem was opgelost.