Zoek MDM

Bulletin

VERLIES VAN VERMOGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37770 door handmatig-mechanisch
VERMOGENSVERLIES Gepubliceerd door manual-mecanica
:( IK HEB EEN PROBLEEM MET DE MOTOR VAN MIJN LAND ROVER SERIE III. HIJ VERLIEST VERMOGEN EN ER KOMT WITTE ROOK UIT. DE MOTOR IS VOLLEDIG GEREPAREERD, MAAR DE POMP EN INJECTOREN ZIJN NIET AANGEPAST. WAT KAN HET ZIJN??????

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37771 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp VERMOGENSVERLIES
Hallo. Witte rook duidt op water. Als de motor recent gereviseerd is, kan de cilinderkoppakking defect zijn en kan er water in de verbrandingskamers lekken. Doordat er water aanwezig is, vermengt de benzine zich met het water en verloopt de verbranding niet optimaal, wat leidt tot vermogensverlies. Als het verlies alleen vermogensverlies betreft, is de route anders. MAP/MAF, ECT, TPS, enz. sensoren zouden gescand en geïnspecteerd moeten worden. Hoe kun je bevestigen dat er water lekt? Een compressietest zou dit bevestigen; de druk zou in de radiator ontsnappen... dat is mijn mening... succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37774 door handmatig-mechanisch
MAAR IN DIT GEVAL IS HET EEN DIESELMOTOR MET EEN CAV-ROTATIEPOMP VAN HET JAAR 1982

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37777 door handmatig-mechanisch
Was de cilinderkoppakking origineel? Over het algemeen moet de cilinderkoppakking van dieselmotoren origineel zijn, terwijl de andere pakkingen van slechte kwaliteit zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38102 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het probleem bij die voertuigen aan de motor ligt, maar aan de vertraging van de timing van de injectiepomp. Dat is de reden voor de witte rook en het vermogensverlies. Het duurt waarschijnlijk zelfs even voordat hij koud start. Die motoren hebben een synchronisator die een beetje ingewikkeld is. Je kunt de drie moeren op de pomp losdraaien en hem tegen de pijl draaien die de rotatie aangeeft. Als het ook maar een beetje beter gaat, ligt het aan de synchronisator. Het is namelijk maar een bronzen rondsel. De meeste mensen veranderen hem niet.