Zoek MDM

Bulletin

MUSTANG 99-04

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37707 door handmatig-mechanisch
MUSTANG 99-04 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met mijn Mustang V6 3.8 standaard uit 1999. De motorolie vermengt zich met het koelwater in de radiator. Ik wil graag weten hoe ik dit kan oplossen zonder de koppen te hoeven repareren, zoals iedereen me vertelt. Ik zit momenteel een beetje krap bij kas en ik wil graag weten of er een vloeistof is die ik kan gebruiken om de scheur te dichten die is ontstaan en waardoor de kleppen vermengd raken. DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38019 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp MUSTANG 99-04
Een vraag, het mengsel van water en olie, zoals u begrijpt, dat wil zeggen dat het water de motor binnenkwam of dat de olie het koelsysteem (radiator) binnenkwam.

In het geval dat de olie de radiator binnenkwam, is het niet nodig om de koppen te vervangen of te corrigeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38020 door handmatig-mechanisch
Voor een preciezere diagnose moet je de kop verwijderen, want dat is niet te achterhalen. Het kan gewoon een pakking zijn, of een kapotte cilinderkop. Als je er echter niet veel ervaring mee hebt, raad ik je aan om naar een servicecentrum te gaan. Dit kan namelijk grote problemen veroorzaken, maar in het beste geval is het gewoon de pakking.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38144 door handmatig-mechanisch
Ik heb de olie ververst en vond geen water, alleen olie in de radiator. Ik heb er kit in gedaan en het lijkt te werken. Heeft dat geholpen, of welke andere optie zou je me geven? Dit is een foto van de kit die ik heb gebruikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38152 door handmatig-mechanisch
Kijk, mij is iets soortgelijks overkomen met mijn Mustang uit 2001, een 8-cilinder. Het onderdeel was de oliekoeler. Dit onderdeel bevindt zich onder het oliefilter. Binnenin was er corrosie opgetreden en de olie stroomde naar het koelsysteem (radiator). Ik heb het onderdeel vervangen en dat was alles, de auto was weer 100%. Je zult je radiator meerdere keren moeten ontluchten om de olieresten die erin achterblijven te verwijderen. Het onderdeel is gemakkelijk te verwijderen, je zult je monteur moeten vragen het te controleren. Normaal gesproken neigen ze allemaal naar koppakkingen en kopcorrectie, maar dat is niet nodig. Ik hoop dat het helpt, groeten.