Zoek MDM

Bulletin

MUSTANG 99-04

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37706 door handmatig-mechanisch
MUSTANG 99-04 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met mijn Mustang V6 3.8 standaard uit 1999. De motorolie vermengt zich met het koelwater in de radiator. Ik wil graag weten hoe ik dit kan oplossen zonder de koppen te hoeven repareren, zoals iedereen me vertelt. Ik zit momenteel een beetje krap bij kas en ik wil graag weten of er een vloeistof is die ik kan gebruiken om de scheur te dichten die is ontstaan en waardoor de kleppen vermengd raken. DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37711 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp MUSTANG 99-04
Er is een blokafdichtingsmiddel op de markt, maar dat werkt niet als de storing zich op het door jou genoemde niveau bevindt. Je zou de cilinderkoppen en de pakking moeten demonteren en de rechtheid ervan controleren. Heeft deze Mustang een warmtewisselaar voor de olie? Waar moet het filter komen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37722 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt, maar vertel eens hoe weet je dat dit gebeurt? Ik heb gehoord dat het bij sommige mensen gebeurt, en de olie ziet eruit als koffie met melk. Bij mij nog niet, het lijkt op olie. Ik merk dat het zich vermengt, maar niet door het water in de olie, maar door de olie in het water in de radiatorsproeier. Misschien is het scheurtje nog klein? Zou kit helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37760 door handmatig-mechanisch
Er zit olie in het water, maar waarom zeg je dat? De temperatuur stijgt, en het koelvloeistofpeil stijgt. In ieder geval is de oplossing hetzelfde, maar probeer de blokkit en kijk wat er gebeurt. Als je zegt dat de olie in orde is,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37762 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag
, zit er olie in het water of lijkt dat zo? Nu vraag ik me af:

heb je iets gerepareerd in het watercircuit?
Het zou kunnen dat ze vet op de afdichtingen hebben gedaan en dat er een klein vlekje zit, een olievlekje,

zoals mijn vriend Kikemel zegt.
Als de temperatuur niet stijgt, stijgt het koelvloeistofpeil ook niet en is de olie in orde?

Wat ik zou doen, en dit is slechts mijn mening, is het watercircuit schoonmaken en over een paar dagen kijken of het weer verkleurd is.
Wat denk jij?

Groeten

. P.S. Als het kan, zou ik niets gebruiken om scheuren te bedekken, want als het scheuren bedekt, wie weet wat het in de motor kan bedekken. Dat is natuurlijk mijn mening.