Zoek MDM

Bulletin

Platter schokt, geen spoelen, geen afstemming, IAC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37634 door handmatig-mechanisch
Hallo, goede dag allemaal!

Het probleem dat ik heb, is dat mijn motorcarter schokt bij stationair draaien . Ik heb de IAC-klep al vervangen, omdat er een soort "zoemend" geluid te horen was, alsof er kortsluiting in zat. Met de nieuwe was dat probleem opgelost. Ze hebben een complete onderhoudsbeurt uitgevoerd (olie ververst, luchtfilter, brandstoffilter, bougies, antivries, injectoren gereinigd). Ook de distributieriem en waterpomp zijn vervangen.

De motorcarter heeft nieuwe bobines van het merk Beru. Alle vier zijn vervangen, in de veronderstelling dat het schokkerige geluid bij stationair draaien dan verholpen zou zijn.

De auto slaat NIET af, zelfs niet als hij 500 toeren per minuut draait. Hij slaat niet af, maar schokt wel. Ik heb gemerkt dat het toerental iets daalt als ik de lichten aanzet.

De monteur kan geen oplossing vinden. Hij zegt dat het geratel "normaal" is bij deze auto's, maar eerlijk gezegd schokte de auto voorheen niet bij stationair draaien. Ik hoop dat u me wat suggesties kunt geven of er een sensor gecontroleerd moet worden.

De Platina is een model uit 2008 met 50.000 kilometer op de teller en alle bijbehorende onderhoudsbeurten.

Bedankt voor uw reacties!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37636 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Plaat schokt, Geen spoelen, Geen afstemming, IAC
Nou, Tanner, ik had een soortgelijk probleem als jij. Mijn draaitafel was een model uit 2004. Het probleem zat in de spoelconnectoren. Ik hoop dat deze reactie helpt. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37638 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Plaat schokt, Geen spoelen, Geen afstemming, IAC
Hoi Tanner, het probleem waar je naar verwijst, wordt mogelijk veroorzaakt door een ongecontroleerde vacuümverandering. Dit wordt veroorzaakt door de afdichting van het inlaatspruitstuk naast het gasklephuis. Je zou dit moeten testen met een reinigingsspray. Spuit het op het gasklephuis en als je een verandering in stationair toerental merkt, dan is het de afdichting. Test het hele inlaatsysteem om te zien of het de afdichting is die ik noemde. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37654 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik ga nog eens kijken wat je hebt genoemd. Het lijkt meer op een probleem met het toelatingssysteem. Ik zal de resultaten binnenkort publiceren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37655 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Ik zal de kabels controleren, maar zoals ik al eerder zei, heeft hij nieuwe bobines en bougies die prima werken. Het probleem heeft meer te maken met stationair draaien.