Zoek MDM

Bulletin

Platter schokt, geen spoelen, geen afstemming, IAC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37634 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal!

Mijn probleem is dat mijn Platina schokt bij stationair draaien . Ik heb de IAC-klep al vervangen omdat er een soort zoemend geluid was, alsof er kortsluiting in zat. De nieuwe klep heeft dat probleem verholpen. Er is een complete onderhoudsbeurt uitgevoerd (olie verversen, luchtfilter, brandstoffilter, bougies, koelvloeistof en injectorreiniging), en ook de distributieriem en waterpomp zijn vervangen.

De Platina heeft nieuwe bobines van het merk Beru; alle vier zijn vervangen, in de veronderstelling dat dit het schokken bij stationair draaien zou verhelpen.

De auto slaat niet af, zelfs niet bij 500 toeren per minuut, maar hij schokt wel. Ik heb gemerkt dat het toerental iets daalt als ik de lichten aanzet.

De monteur kan de oorzaak niet vinden; hij zegt dat het gerammel "normaal" is bij deze auto's, maar eerlijk gezegd schokte de auto voorheen niet bij stationair draaien. Ik hoop dat jullie me suggesties kunnen geven over welke sensoren ik zou moeten controleren.

De Platina is een model uit 2008 met 50.000 kilometer op de teller en al het onderhoud is up-to-date.

Bedankt voor jullie reacties!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37636 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Platina schokt, geen bobines, geen afstelling, IAC
Nou TANNER, ik had een soortgelijk probleem als jij; mijn Platina was een model uit 2004. Het probleem zat hem in de bobine-aansluitingen. Ik hoop dat deze reactie je op de een of andere manier helpt. Tot later.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37638 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Platina schokt, geen bobines, geen afstelling, IAC
Hallo TANNER, het probleem dat je beschrijft kan te wijten zijn aan een ongecontroleerde verandering in de onderdruk. Dit wordt veroorzaakt door de afdichting van het inlaatspruitstuk bij de gasklep. Je zou kunnen proberen deze in te spuiten met reinigingsmiddel; spuit het op de gasklep en als je een lichte verandering in het stationair toerental merkt, dan is het de afdichting. Test het hele inlaatsysteem om de eerder genoemde afdichting uit te sluiten. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37654 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, ik zal je suggestie bekijken. Het lijkt eerder een probleem met het toelatingssysteem. Ik zal de resultaten zo meteen plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37655 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Ik zal de kabels controleren, maar zoals ik al eerder zei, heeft hij nieuwe bobines en bougies die prima werken. Het probleem heeft meer te maken met stationair draaien.