Hallo, goede dag allemaal!
Het probleem dat ik heb, is dat mijn motorcarter schokt bij stationair draaien . Ik heb de IAC-klep al vervangen, omdat er een soort "zoemend" geluid te horen was, alsof er kortsluiting in zat. Met de nieuwe was dat probleem opgelost. Ze hebben een complete onderhoudsbeurt uitgevoerd (olie ververst, luchtfilter, brandstoffilter, bougies, antivries, injectoren gereinigd). Ook de distributieriem en waterpomp zijn vervangen.
De motorcarter heeft nieuwe bobines van het merk Beru. Alle vier zijn vervangen, in de veronderstelling dat het schokkerige geluid bij stationair draaien dan verholpen zou zijn.
De auto slaat NIET af, zelfs niet als hij 500 toeren per minuut draait. Hij slaat niet af, maar schokt wel. Ik heb gemerkt dat het toerental iets daalt als ik de lichten aanzet.
De monteur kan geen oplossing vinden. Hij zegt dat het geratel "normaal" is bij deze auto's, maar eerlijk gezegd schokte de auto voorheen niet bij stationair draaien. Ik hoop dat u me wat suggesties kunt geven of er een sensor gecontroleerd moet worden.
De Platina is een model uit 2008 met 50.000 kilometer op de teller en alle bijbehorende onderhoudsbeurten.
Bedankt voor uw reacties!