Hallo allemaal!
Mijn probleem is dat mijn Platina schokt bij stationair draaien . Ik heb de IAC-klep al vervangen omdat er een soort zoemend geluid was, alsof er kortsluiting in zat. De nieuwe klep heeft dat probleem verholpen. Er is een complete onderhoudsbeurt uitgevoerd (olie verversen, luchtfilter, brandstoffilter, bougies, koelvloeistof en injectorreiniging), en ook de distributieriem en waterpomp zijn vervangen.
De Platina heeft nieuwe bobines van het merk Beru; alle vier zijn vervangen, in de veronderstelling dat dit het schokken bij stationair draaien zou verhelpen.
De auto slaat niet af, zelfs niet bij 500 toeren per minuut, maar hij schokt wel. Ik heb gemerkt dat het toerental iets daalt als ik de lichten aanzet.
De monteur kan de oorzaak niet vinden; hij zegt dat het gerammel "normaal" is bij deze auto's, maar eerlijk gezegd schokte de auto voorheen niet bij stationair draaien. Ik hoop dat jullie me suggesties kunnen geven over welke sensoren ik zou moeten controleren.
De Platina is een model uit 2008 met 50.000 kilometer op de teller en al het onderhoud is up-to-date.
Bedankt voor jullie reacties!