Zoek MDM

Bulletin

Fiorino 1.5ie compressietest

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37485 door handmatig-mechanisch
Compressietest van de Fiorino 1.5ie, gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo.
Ik moet een compressietest uitvoeren op een Fiat Fiorino 1.5ie uit 1993 met single-point injectie, maar ik heb de compressiemetingen niet.
Heeft iemand die misschien?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37489 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp compressietest van de Fiorino 1.5ie
Hallo.
Waarden tussen of boven de 140 psi zijn normaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37491 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp compressietest van de Fiorino 1.5ie
Bedankt Victor Aguirre voor je antwoord. Ik heb nog een vraag over het Magneti Marelli-ontstekingssysteem met de Digiplex-module. Het lijkt erop dat de ontstekingstiming niet kan worden afgesteld met de verdeler en de stroboscoop, omdat de Digiplex dit zou regelen? Ik heb de verdeler in beide richtingen bewogen, maar dat maakte geen verschil.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37492 door handmatig-mechanisch
Tot 120 is nog steeds goed. Als de compressiemeting erg laag is, raad ik een eenvoudige test aan: giet olie in de verbrandingskamer en meet de compressie opnieuw. Als deze merkbaar stijgt, is er een probleem met de zuigerveren. Zo niet, dan is er een probleem met de kleppen. Maar wees voorzichtig, want dit model gebruikt klepveren en geen normale regelaars, dus de oplossing ligt tussen het vervangen en afstellen van de kleppen, of alleen het afstellen van de kleppen. Het is een kwestie van gevoel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37493 door handmatig-mechanisch
De motor heeft inderdaad klepstoters; bij het meten van de klepspeling bleek er een significant verschil te zijn. Omdat vervangende klepstoters niet te vinden waren, werd besloten om de motor te laten vlakken en de kleppen te laten inslijpen. Na de montage en het afstellen van de klepstoters werd de klepspeling opnieuw gemeten en bleek deze binnen de specificaties van Autodata te vallen. De motor voelt echter traag aan na de montage, vandaar dat ik de compressie wil controleren.