Zoek MDM

Bulletin

De elektrische ventilator in mijn Corsa start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37484 door handmatig-mechanisch
De elektrische ventilator in mijn Corsa start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo... als ik je vertel dat de elektrische installatie van mijn Corsa Wind 1.6 mod 00 niet start... Ik sluit hem rechtstreeks aan en hij werkt, dan denk ik dat het de lamp is, maar ik weet niet waar hij zit. Ik ben het zat om ernaar te zoeken... kan iemand me vertellen waar hij zit (als het op een foto staat, beter) of wat ideeën over wat het zou kunnen zijn, aangezien mijn temperatuur dan boven de 100 graden Celsius uitkomt? Alvast bedankt. :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37486 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: De elektrische ventilator van mijn Corsa start niet.
Hallo.
Ik zeg je, het probleem is dat deze auto geen ventilatorlampje heeft. De watertemperatuursensor van de motor, die op de cilinderkop boven de versnellingsbak is gemonteerd, werkt wel.
Misschien is die sensor defect. Als je hem elektrisch loskoppelt, zou de ventilator moeten werken. Als dat niet het geval is, is er een probleem met de bedrading of het ventilatorrelais. Test het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37495 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: De elektrische ventilator van mijn Corsa start niet.
Ik denk dat het probleem bij het relais ligt, dat zou de normaalste zaak van de wereld zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden - 12 jaar en 11 maanden geleden #37497 door handmatig-mechanisch
U kunt controleren of de radiator een temperatuursensor heeft. Bij sommige modellen is deze sensor verantwoordelijk voor het activeren van de ventilator, aangezien de watertemperatuur door de ventilator wordt gekoeld. Als de radiator deze sensor heeft, kunt u dit testen door hem in heet water te leggen. Als het water heet is, rond de 90 °C, moet er elektrische continuïteit zijn. De sensor in de cilinderkop werkt mogelijk alleen voor het temperatuurwaarschuwingslampje en de computer van het voertuig. Dat is wat ik kan bijdragen, ik hoop dat het helpt!
Laatst bewerkt: 12 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37506 door handmatig-mechanisch

Victor Aguirre schreef: Hallo.
Ik zeg je dat het probleem is dat deze auto geen ventilatorlampje heeft. De watertemperatuursensor van de motor, die op de cilinderkop boven de versnellingsbak is gemonteerd, is wat werkt.
Misschien is die sensor defect. Als je hem elektrisch loskoppelt, zou de ventilator moeten werken. Als dat niet het geval is, is er een probleem met de bedrading of het ventilatorrelais. Test het en laat het ons weten.

Bedankt vriend, het heeft me enorm geholpen, dat is alles... Ik heb het al opgelost... het was de temperatuursensor. Bedankt allemaal.