Zoek MDM

Bulletin

Ventilator 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37481 door handmatig-mechanisch
Fan 206 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag allemaal. Mijn probleem is het volgende:
ik heb een Peugeot 206 XR 1.4 benzinemotor uit 2001, en wat er gebeurt is dat de koelventilator constant blijft draaien wanneer ik de auto start.

Wat zou het kunnen zijn? Groeten allemaal

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37483 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp van de 206 Fan
Controleer je dashboard om te zien hoe de motortemperatuur is. Het kan een sensor- of bedradingsprobleem zijn.
Als je merkt dat de motor stationair met een matig hoog toerental draait, is het waarschijnlijk de koelvloeistofsensor of een bedradingsprobleem.
Controleer dit grondig.
Ik had een soortgelijk probleem met een ATOS, die tijdens het starten toeren maakte en de solenoïde aansloeg. Ik bracht hem naar de monteur en ze hebben veel dingen vervangen.
Toen brachten ze hem terug naar mij en ik haalde de solenoïde uit elkaar en vond een doorgeknipte draad.
Ik soldeerde hem en alle problemen waren opgelost; de solenoïde stopte en het stationair toerental keerde terug naar normaal.
Succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37490 door handmatig-mechanisch
Wat Guillermo zegt klopt, maar wees voorzichtig, want de 206 activeert de elektromotor wanneer een van zijn sensoren uitvalt. Als het controlelampje brandt, scan het dan. Dit wordt niet altijd veroorzaakt door een sensor of een temperatuurprobleem, maar eerder door het noodsysteem van de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37494 door handmatig-mechanisch
Het probleem is vreemd, want de auto werd erg heet en de elektrische kachel sloeg uit boven de 90ºC, waardoor het water begon te koken en langs de dop lekte. Ik heb de thermostaat vervangen en hij werkte weer prima; de elektrische kachel sloeg uit bij 90ºC en stopte daarna zonder problemen. Maar ik besloot de airco te testen, en daarna bleef de kachel hangen in de tweede versnelling. De auto heeft ook een defecte airbag.
Hoe kan ik de weerstand testen waar de elektrische kachel zit die ervoor zorgt dat de tweede versnelling uitschakelt?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #37496 door handmatig-mechanisch
Die weerstand bestaat uit seramica. Zet de tester in continuïteit en kijk of de weerstand onderbroken wordt.