Zoek MDM

Bulletin

problemen met het inlaatsysteem van een explorer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37392 door handmatig-mechanisch
Problemen met het inlaatsysteem van een explorer Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Explorer uit 1998 en hij heeft problemen met het inlaatsysteem. Het is een gereviseerde motor. Ik weet niet of het systeem origineel is. Kan iemand me een schema van dit systeem sturen of me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37402 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp problemen met het inlaatsysteem van een explorer
Hoi Ignacio.
Wat voor probleem heb je met het systeem? Als er een aanpassing is, moet die buiten de motor zitten, want interne aanpassingen zijn lastig. Het zou fijn zijn als je ons wat meer details zou kunnen geven, bijvoorbeeld de symptomen van het probleem.
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37403 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding over het onderwerp problemen met het inlaatsysteem van een explorer
Hallo, als de aanpassingen aan de buitenkant zitten, heb ik geprobeerd mezelf uit te leggen, maar ik weet de namen van de onderdelen niet. Uit de dikke slang die van het luchtfilter van de Explorer komt, komen twee dunnere buizen. Eén gaat over de dynamo, onder de MAF (ik denk dat die zo heet) en is verbonden met iets wat volgens mij een zuiveringsfilter is. In mijn truck had die verbinding een rubberen T-stuk, één die de buis verbond, zeg ik, de andere gaat het filter in en de andere opening was verbonden met een plastic buis die over de injectoren liep. Maar toen ik die buis verwijderde, zag ik dat die aan de andere kant afgedicht is. De truck start, maar als je gas geeft, stikt hij en regelt hij niet. En er ontstaan wat explosies. Ik zou graag willen weten hoe het inlaatsysteem er oorspronkelijk uitzag. Bedankt.