Zoek MDM

Bulletin

Nissan 2.4 16v zuurstofsensor defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37368 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal!

Ik had een probleem met een pick-up truck met een 2.4L 16v motor. Toen ik de motor voor het eerst startte, liep hij perfect, maar zodra hij op bedrijfstemperatuur was, wilde hij niet meer lopen en leek hij te haperen, alsof hij brandstof tekort kwam of een ontstekingsfout had. Na een paar dagen en talloze controles besloot ik de lambdasonde los te koppelen, en het probleem was opgelost. De motor loopt nu perfect, of hij nu koud of warm is.

Mijn vraag is: wat voor effect zou het loskoppelen van de sensor op de motor kunnen hebben gehad?

Alvast bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37369 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp 'Zuurstofsensorstoring Nissan 2.4 16v'
De zuurstofsensor is verantwoordelijk voor het bewaken van het verbrandingsproces van de motor. Hij vergelijkt de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen met de hoeveelheid die erdoorheen stroomt. Als de sensor bijvoorbeeld een hoge concentratie zuurstof in de uitlaatgassen detecteert, geeft hij de ECU door dat het mengsel te arm is (meer lucht, minder brandstof). De ECU verhoogt vervolgens de brandstofinjectiepuls, waardoor de motor meer brandstof verbruikt. Dit is één manier om de werking ervan te begrijpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37375 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp 'Zuurstofsensorstoring Nissan 2.4 16v'
Je hebt waarschijnlijk een probleem met de thermostaat, niet met de lambdasonde; als de sensor niet is aangesloten, verbruikt de auto veel meer brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37376 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor jullie reacties. Wat de thermostaat betreft, die zit er al een tijdje niet meer in, omdat het hier in Yucatán erg warm is.

Zouden jullie aanraden om de sensor te vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37381 door handmatig-mechanisch
Je moet voorzichtig zijn. Voer een eenvoudige test uit om een ​​verkeerde diagnose te voorkomen: sluit de zuurstofsensor aan en koppel een andere sensor los, zoals de temperatuursensor of een andere sensor. Soms schakelt de ECU over naar een noodmodus wanneer je een sensor loskoppelt en handhaaft hij de ingestelde parameters om te blijven functioneren, maar dit geeft niet echt aan welke sensor defect is. Probeer dit voordat je de zuurstofsensor vervangt en laat het me weten, want dit is een probleem waar veel forumleden naar vragen.