Zoek MDM

Bulletin

Nissan 2.4 16v zuurstofsensor defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37368 door handmatig-mechanisch
Nissan 2.4 16v zuurstofsensor defect Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal!

Ik had een probleem met een pick-uptruck met een 2.4 16V-motor. Zodra ik hem startte, liep de motor soepel, maar toen hij de normale temperatuur bereikte, wilde hij niet meer draaien en kreeg hij een storing, ofwel een gebrek aan brandstof ofwel een vonk. Na een aantal dagen en onvermoeibare controles besloot ik echter de lambdasonde los te koppelen en het probleem was opgelost. Of de motor nu koud of warm is, hij voelt 100% aan.

Mijn vraag is: wat voor effect kan het hebben als de sensor losgekoppeld is?

Alvast bedankt aan iedereen die me een antwoord kan geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37369 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: storing in de zuurstofsensor van een Nissan 2.4 16V
De zuurstofsensor is verantwoordelijk voor het bewaken van de verbrandingsresultaten van de motor. Dat wil zeggen, hij vergelijkt de hoeveelheid zuurstof buiten en de hoeveelheid die door de uitlaatgassen stroomt. Zonder de sensor detecteert hij bijvoorbeeld een hoge zuurstofconcentratie in de uitlaatgassen. Hij informeert de ECU dat het mengsel arm is (meer lucht, minder brandstof), waardoor de ECU de injectiepulsatie verhoogt, wat leidt tot een hoger brandstofverbruik. Dit is een benadering van wat de sensor doet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37375 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: storing in de zuurstofsensor van een Nissan 2.4 16V
Het probleem moet bij de thermostaat liggen, niet bij de lambdasonde. Als de sensor los zit, verbruikt hij veel brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37376 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor jullie reacties. Wat de thermostaat betreft, kan ik zeggen dat die al een tijdje niet meer werkt, omdat het klimaat hier op Yucatán erg warm is.

Stelt u voor om de sensor te vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37381 door handmatig-mechanisch
U moet voorzichtig zijn en een eenvoudige test uitvoeren om geen fout te maken bij de diagnose. Sluit de zuurstofsensor aan en koppel een andere sensor los, zoals de temperatuursensor of een andere sensor. Soms gaat de ECU in de noodstand als u een sensor loskoppelt en behoudt de ECU de ingestelde parameters om te kunnen werken, maar er wordt niet echt aangegeven welke test moet worden uitgevoerd voordat de zuurstofsensor wordt vervangen. Geef alstublieft commentaar, want dit is een fout die veel forumleden melden.