Zoek MDM

Bulletin

probleem met kia

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37325 door handmatig-mechanisch
Probleem met Kia Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een klein probleempje met een Kia Rio uit 2002, een 16-kleppen benzinemotor. Het blijkt dat hij afslaat als hij warm wordt. Ik heb het volgende gecontroleerd en vervangen: de brandstofdruk is goed, maar ik heb gemerkt dat de vonk en de injectie niet erg goed zijn. Daarom heb ik de krukassensor, de nokkenassensor, de bobine, de temperatuursensor en de elektronische module vervangen. Ik weet niet wat ik verder nog moet doen. Als u me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37327 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Kia-probleem
Als de brandstofdruk 2,5 bar blijft, is de pomp in orde. Controleer ook of er een signaalonderbreking is voor de injectoren of de bobine.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37335 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het Kia-probleem
Als hij stopt wanneer hij warm wordt en je zegt dat hij weinig vonkt, is het logisch om af te leiden dat de stroom op een bepaald moment afneemt. Controleer de belasting die de dynamo stuurt, controleer de relais voor het geval je ziet dat een van hen te heet wordt, controleer de accukabels, de stroom die door de bobine gaat en meet de waarde die de injectorkabels aangeven om te zien of ze correct zijn. Plaats ten slotte een hulpaarding om te kijken of dat resultaat oplevert. Voor nu laat ik dit aan jou over en vertel ik je hoe het ging.