Zoek MDM

Bulletin

de batterij verliest alle lading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37253 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een klein probleem met mijn Montero Sport uit 1998. Soms slaat de toerenteller af tijdens het rijden, zakt dan naar nul en slaat de snelheidsmeter af (digitaal). Gisteren hing ik op terwijl ik onderweg was naar mijn werk. De accu van de bus was zo leeg dat hij niet meer harder kon rijden, en de bus kwam vast te zitten op de weg, wat een ongeluk veroorzaakte. Ik heb de accu vervangen en de dynamo gecontroleerd, en die lijkt in orde. Kunt u mij meer duidelijkheid verschaffen over dit probleem? Ik zou het op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37263 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van de monteurs op dit onderwerp: de accu verliest al zijn lading.
Hallo, op basis van de symptomen die u beschrijft, denk ik dat het probleem bij de dynamopoelie zit. Deze heeft een ratelsysteem (vergelijkbaar met een tandwiel van een fiets: het draait de ene kant op en de andere kant, maar niet de andere kant op). Als het ratelsysteem van de poelie versleten is, slipt deze bij toenemende belasting, waardoor de accu niet meer kan worden opgeladen. De accu wordt vervolgens leeggezogen door het brandstofinjectiesysteem en de accessoires. De toerenteller daarentegen telt het aantal omwentelingen van de dynamo, wat verklaart waarom de wijzer steeds maar doorslaat.

Veel succes en groeten uit Córdoba, Argentinië.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.